åbning af skorsten og installation pejseindsats

Jeg er lige flyttet ind i en lejlighed hvor der er åben pejs har været der i 15-år. Skorstenen er lukket af så underboer ikke kan bruge den der er dog ikke noget dokument på det da bestyrelsen i sin tid ikke tænkte videre over det da de gav godkendelsen. Nu er der flytte en ind i stuen som vil have adgang til skorstenen. Hvilket kræver at jeg installere en pejse indsats samt åbner skorstenen op fra min lejlighed og ned. Kan han forlange det og hvem bør bære omkostningen?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da forholdet ikke har eksisteret i 20 år, kan du ikke påberåbe dig at du har hævd på anvendelse af skorstenen alene. Men hvis bestyrelsen er vidende om at der er givet en tilladelse for 15 år siden som ikke er nedskrevet, kan den jo så passende få det ordnet nu, således at du tildeles ekslusiv brugsret til skorstenen - hvis den alrså kan det i overenstemmelse med vedtægterne. Det er muligt at en sådan afgørelse skal træffes på generalforsamlingen.
Hvis ikke betyrelsen vil medvirke til dette synes jeg som minimum at de skal afholde de udgifter som du måtte have ved en etablering af pejseindsats.
Du kunne også vælge at rejse sagen overfor sælger da du må formodes at have købt ejendommen i forvisning om at den eksisterende pejs kan bruges som den er.

mvh.
gug
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis