Usb stik i bilradio (musik)

Hej Lds'

Har fået en bilradio med usb-stik.

Jeg har søgt her på nettet om hvordan det gøres i praksis, altså sådan trin for trin.

Der dukkede rigtig mange sider op om emnet, men ingen jeg forstod, Jeg er jo en ret ny bruger af computer og har meget at lære herom.

Er der en behjælpelig person som kan lede mig på sporet?

Jeg vil være meget glad for lidt vejledning, er klar over at der er noget der hedder mp3 filer.

Og at musikken skal "pakkes ind i et eller andet" for at virke, men hvordan??

Rigtig god weekend til jer alle.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Kort fortalt, så skal du bare overføre mp3 filer over på din USB stik. Derefter skal du sætte den i bilradioen og så vælger du USB på radioen (f.eks på min radio trykker jeg på input knap og så kan man vælge mellem TUNER - AUX - CD/MP3 - USB - BLUETOOTH).
Hvis du ikke forstår nogle ting, så sig til, så tager vi det trin for trin.

Hilsen Alex
demogog.

Hej Alex

Ja tak meget gerne trin for trin for jeg er helt på bar bund, så det ville være helt fint med at få det skåret ud i pap, jeg takker for din velvilje.

M.vh. maskinsnedker.

Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
OK.
Du skal bruge:
1 stk Computer
1 stk USB stik
1 stk bil med bilradio med USB stik.

Nu skal du lave din musik, som du har på cd'er om til MP3 filer (det er sådan man opbevarer musik på en computer - i MP3 filer). Til det formål skal du bruge et program (du har sikkert nok et på din computer allerede, men nu sidder vi ikke ved din computer, så jeg har ingen ide af hvad du har af værktøjer).

Sæt USB stikket i computeren.
Hent iTunes fra http://www.apple.com/itunes/download/
Installer det (det kan du vel finde ud af? smiler)
Når du åbner iTunes for første gang, vil den spørge dig om du vil tilføje MP# og AAC og WMA filer, der skal du sige nej. Så vil den spørge om du vil holde musik biblioteket organiseret, der skal du sige ja. Så. Nå iTunes er startet, skal du under Rediger -> Indstillinger. Under fanebladet "Generelt" (den første på venstre side) er der noget med Importindstillinger (min computer er på engelsk, så tingenen hedder anderledes). Der skal du klikke. Hvis du kan se noget med AAC-kodning, er du de rette sted. Du skal så bare lige ændre det til MP3-kodning og så klikke OK. Så, klik på ok igen. Og så er vi mere eller mindre færdige.
Det du skal gøre nu er at finde en lyd cd og proppe den ind i din computer (hold iTunes åbent). Nu skal iTunes gerne spørge dig om du vil importere cd'en. Der siger du bare ja.
Se, når du gøre alt det her, bliver musikken i form af MP3-filer lagt i din Musik mappe. Dvs du skal finde frem til din musik mappe. Hvis din computer er max 7-8 år gammel, har du nok Windows XP eller nyere på. Dvs så kilkker du bare på Start (ned i venstre hjørne), vælger "Min Musik". I den mappe er der en mappe "iTunes". Du skal ind der. Og så skal du ind under "iTunes Media" (det er også en mappe). Der skal så gerne ligge en mappe (eller flere) som hedder det samme som kunstner som har lavet CD'en. Nu skal du kopiere mappen. Højreklik på den og vælg kopier. Naviger til din USB stik. Sæt ind (højreklik -> sæt ind).
tag stikket ud, og sæt den i radioen i bilen. De fleste radioer skifter selv om til USB. Ellers har du en knap der hedder Input (eller evt INT) eller Source (evt SRC). Klik på den indtil der vises USB på skærmen. Giv den tid til at læse stikket. Nu skal den gerne starte med at spille musikken. Evt tryk på afspil knappen.

Held og lykke.

P.S. Det er blevet lidt langt og måske en smule uklart, men kl er også mange


Hilsen Alex
demogog.

Tusinde tak Alex.

Dit sidste indlæg vil jeg printe ud og gemme, så kan jeg jo altid vende til-bage til det.

Jeg havde godt nok forestillet mig noget i den retning, men godt jeg fik det udpenslet i enkelt-heder. (det er jo kun kvinder der kan multi-tarske )

Jeg skal meget snart i gang med at lægge min favorit musik ind på mit usb stik, så er jeg jo fri for at rode med CDer under kørselen også.

Med venlig hilsen maskinsnedker

Jan S.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker
Der findes et andet program som er bedre / hurtigere til at convertere musikfiler til MP 3 - det hedder CDEX og det kan findes her  :  http://download.cnet.com/1770-20_4-...=downloads  det er meget nemt at bruge - kan mange ting bl.a. hente titler på CD og de enkelte numre på en sådan og det er gratis - hvis du får problemer så spørg mig mig på en PBS -  det ved du forhåbentlig hvordan man gør ????
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Hej alle hjælpsomme LDS'

Har fået den hjælp jeg behøver.

Så mange tak for  hjælpen alle sammen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Og din bilradio kan nok ikke håndterer USB sticks større end 2 GB.

Happy listening.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Jeg håber da han har fået musik. Tråden er fra 2010 og der er sket meget på USB området i den tid.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Magnus har fået den idé at der skal reklameres og dykker derfor dybt i gamle tråde,bær over med ham.

René
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis