Maling af stakit

Hejsa

Jeg har sat en helvedsmasse stakit op i gode 19x100 hegnsbrædder i tryk.

Men nu kommer min tvivl der er folk der siger jeg ikke må male det på 1 år

Hvorfor må man ikke det ???

Det ser nemlig rådden ud op mod alt andet der er malet håber at høre fra jer  ...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var i gamle dage, for der kunne der komme saltudtrækninger, som kunne misfarve malingen.

Giv dine brædder en gang grundingsolie, og når det er tørt kan du male det

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg aner ikke om den forklaring jeg har fået er den rigtige,- og den gælder kun tryk imprægneret. At imprægneringen skal havde lov at "tørre" ind... Især hvis de er forholdsvis nyeligt imprægneret (kan lugtes). Om det er rigtig, aner jeg ikke. Den med saltudtrækninger har jeg ikke hørt før,- men det er da meget muligt

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Satte en masse brædder op på et stakit for 3 år siden, og malede dem alle før de blev sat op. Der er 3 - 5 brædder hvor Gorien ikke er trængt ind, så de ser nu noget anderledes ud end resten. Måske har de været for nye, det ser i hvert fald lidt underligt ud.

Green

Jeg kan da også kun anbefale at vente med at male til træet er ordentlig tørt. Om det er vådt fordi det lige er hevet op af imprægneringen (hvilket vel stort set gælder alle tilbud på imprægnerede brædder her i foråret) eller fordi det står ude og er opfugtet af regn og vejrlig generelt er ligegyldigt.

Så vent til det er blevet sommer og træet er ordentlig tørt. Giv det en god grundingsolie og derefter overfladebehandling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også