Sortering af jord

Vi har godt 25 kubikmeter jord som skal renses for store og små rødder. Vi er startet med en skovl og et rio-net, men det kommer til at koste en krig i tid og ryg smerter. Så derfor har jeg søgt efter en maskine der kunne gøre arbejdet. Et "rystebord" en jord sold og hvad det ellers kunne hedde og jeg har fundet ingenting. Nix. Nul. Nada. Og det kan jo ikke være rigtig. Der må være nogen herinde der ved hvor man kan leje maskiner til den slags. Skal bruges i Birkerød.

Hjjjjjææææælp! :-)

vh
niells

<p>&#160;Hovedet er godt, men hænderne hører ikke altid efter.</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal nok selv lave en sold med 0,8-1cm masker
så kan du jo vælge at sætte den op i en form for gyngestativ
evt. sætte en elmotor op med en rund plade på hvor du sætte en
pind der går fra pladen og hen til solden
pinden skal sidde på samme måde som trækstængerne gør på et damplokomotiv
så vil solden ryste når motoren køre

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har samme forprojekt, dels fordi der er alt for meget affald i vores jord.

Sankket med en lokalt vognmand fra Vojens. For ca. sammen mængde, skulle han havde ca. kr. 2000. Det er med at hente det og køre tilbage til hans plads og sortere det der. Det ville koste nogenlund det samme, hvis han skulle gøre det på min adr.

Tak for indlæggene.

Det er en god pris du har fået fra vognmanden, - og det er slet ikke samme forhold i Birkerød. Jeg har fundet maskiner der kan sortere og rense jorden, men de er på størrelse med Roskilde kommune. Der findes nogle "ultra-små" sorteringsmaskiner men jeg har kun kunnet finde dem til salg og ikke til leje.

Vi fik løst problemet ved at vores havemand købte en si-skovl til hans traktor. Det løste det så delvist, men vi måtte stadigvæk håndlæsse det igennem et rio-net med ekstra hønsenet på, for at få den store mængde af brændenælder og andre fine rødder med.

Skulle jeg gøre det igen, ville jeg nok købe en tvangsblander og bore huller i den.

<p>&#160;Hovedet er godt, men hænderne hører ikke altid efter.</p>
Det var godt der var en løsning.
Der er en lille en på størrelse med en trailer, men der skal man stadig havde det fra jorden og op på maskine.

Det med tvangsblanderne havde jeg ikke selv tænkt på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis