Gulv i fyrrum

Hejsa

Jeg har i dag et 2 år gammel fyrrum bygget inde i min garage.
I forbindelse med udskifting af nyværende Baxi/Dantrim stoker til en Scotte pillefyr så vil jeg også renovere gulvet.

Men nu er jeg kommet i tvivl om hvilken løsning der er bedst. Jeg har taget en uge fri og planen var (ikke altid planer lykkedes) at jeg skal pille det gamle fyr ud, lave gulv, fjerne ekssisterende rørføring (det er 1" og VVB sidder ikke hvor den skal) etablere ny rørføring sætte beholder op uden for fyrrum og kedel indenfor + de mange andre små ting som strøm osv.

Min oprindelige plan var at købe nogle slidstærke klinker på restsalg og lægge dem.
Desværre er gulvet ikke helt plant og er slidt nogle få stedet så det er lidt nedbrudt. Ikke store huller med der er lidt.

Ideen var selvlivelerende spartelmasse, da de gange jeg har haft vand på gulvet er det tydeligt at det hælder ud i hjørnene. Men nu har jeg læst op på det og spartelmassen kan gåes på efter 2-3 timer, men skal tørre 1 uge pr. cm. Jeg skal nok ende med en centimer i niveau forskel. Det er jo lidt en streg i regningen + derudover er der også tørretid til klinker osv.

Er der andre gode forslag ? Det skal give et stærkt, pænt, rengørings venligt gulv uden det koster kassen (Det er kun 4,5m2 så prisen er nok ikke så vigtg)

De 2 ting jeg har tænkt på var
1. Pudsegulvet. Det får jeg så ikke helt vandret med garanti, og det bliver ikke rengøringsvenligt af det
2. Epoxy. Kender ikke meget til det, så ved ikke om det også retter gulvet lidt op og om det kan lægges på en flade der ikke er helt glat (det er gulvet pt. jo netop ikke)

Nogen erfaringer og gode råd ? Det må godt ende med at være lidt pænt og lækkert.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne trække et lille lag flise lim på de steder hvor der er fordybninger, og evt slibe lidt af hvor gulvet er for højt. Og hvis lysten er der, kan du lave en skråning i kanterne på et par mm. så vandet ikke søger ud i vægkonstruktionerne.

Inden du begynder at smøre det på, skal du støvsuge gulvet for askerester osv. Så skal det have en gang grunder, også er du klar. Hvis ikke du har for meget tid, kan du købe en lidt dyre fliselim ved alfix, som man kan gå på efter et par timer, hvis temperaturen er omkring 20 grader.

Mvh Thomas Hansen

Jeg ville spartle det jævnt ud, også male gulvet med epoxy et flot gulv som er nemt at holde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skal beton gulvet være helt glat eller kan de 2 lag epoxy maling dække mindre ujævnheder ?
Skal spartles glat først.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også