Rustfrie skruer til lærketræ (røverpriser)

Hej
Jeg har ca 70 m2 lærkeklink, som jeg skal have monteret, der bør vel bruges rustfrie skruer.
Men jeg synes de er lidt pebrede i pris, hos den lokale XL koster de lige godt en kr pr stk, for 4½ x 50 A4 NKT.

Hos RTF i Randers har de 4 x 50 A2 til  42 øre pr stk (ved køb af æske med 500 stk)
De kan sikkert også give extra rabat.
Men er A2 kvalitet ok til lærketræ, for de er jo ikke syrefaste i samme grad som A4, er der nogle som har erfaringer med det?

mvh jens
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skla bruge A4 - ellers får du bank af konen.. lige pludseligt

 

Du skal bruge a4 skruer ellers kommer sort rander og søm pistol er også noget lort da man ikke kan få A4 søm til søm pistolen og hvis du kan går belægningen istykker og det giver sorte rande
Skrevet af Karsebo på 30 apr 2010 14:46
  søm pistol er også noget lort da man ikke kan få A4 søm til søm pistolen og hvis du kan går belægningen istykker
Hvad er det for noget pjat at sige... har du nogensinde skudt beklædning op med linsehoved A4 søm.... ?

Det er netop for at træet ikke skal flække han skal bruge søm frem for skruer.

Sømmene har kunne fåes så længe jeg kan huske i A4.

Bruger selv Duo Fast Tromlepistol med Paslode søm til det, og det er lige præcis modsat af det du udtaler dig om, det er både billiger og pænere med ringsøm.

Mere diskete sømninger frem de store skruehoveder, og væsentligt mindre risiko for at træet flækker pga. den mindre dimension.

Jeg anbefaler disse søm fra Paslode / Duo-fast til opgaven.

Duo-fast IN 2.5 x 50 A4

Vejl. Ca. 1000,- for 1950 søm
Så med lidt rabat skulle det nok kunne gøres billigere...

Men den største fordel ved dem er klart hastigheden, også den mindre risiko for revnedannelse, som lærk er godt kendt for, specielt hvis den skrues op.
Men skal det males kan du jo benytte alm. galvaniserede søm til det, eller alm. kvatro / climate skruer, frem for rustfrie.

Det er jo væsentligt billigere.
Hej
Det lyder da godt, så bliver det nok det der bliver brugt...
mvh jens
Vil lige gøre opmærksom på at du også kan købe disse linsehovede søm i kasser til hånd sømning :-) det tager lidt længere tid men du slipper for at købe 2000 stk :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lærk bliver da sømmet op med rustfri ringsøm.

De sidder diskret og holder, det er kun blærerøve der bruger rustfriskruer, da de altid vil sidde og skræmme træet

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også