Bosch gasfyr nyt print

hej

jeg søger nogen der har haft lignende problemer med bosch gasfyr
midt gasfyr er lige rundet 2år og 2månder så gik hovdeprintet i fyrert og bosch
syntes det er ok.
men jeg er lidt træt af at skulle bruge 5500kr på noget som er så nyt.
så har du oplevet noget lignende så hører jeg gerne fra dig/jeg

et godt råd hold jeg fra bosch gasfyr

svar fra bosch :Vi beklager at du har haft problemer med dit gasfyr, men da Printet er blevet skiftet har det været ude for garanti perioden.

Garanti perioden er 2 år fra den dato hvor fyret er starte op.

Vi kan detsvære ikke hjælpe med denne sag, som sagt pga. at kedlen er over 2 år.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De har jo ret.
Du kunne jo bare have tegnet en service aftale på at have et fyr der virker hos den lokale gas mand.

Jacob
ja de har ret men jeg mener bare at fejlen er så omfattende 25% af nyværdien så det er ikke det jeg forventer af et nyt fyr
hvis man nu er uheldig så når der ergået 2 år merer så er det 5000kr igen.
som sagt så er det ikke første gang at jeg har oplevet at et boschfyr går alvorligt i stykker men de andre gange har de dog dækket udgifter til komponenterne.
men hvis du mener at man samtidig med man køber noget så skal tegne en forsrikring så bliver det sku lidt dyrt.
og jeg har services aftale på alle gas fyr(har udlejning) hvad skal det hjælpe?? det dækker da ikke stumper det sikker da kun at
det er holdt og at de er til at få fat i så det må betragtes som en dumsmart bemærkning.
Skrevet af bga på 26 apr 2010 23:15
ja de har ret men jeg mener bare at fejlen er så omfattende 25% af nyværdien så det er ikke det jeg forventer af et nyt fyr
hvis man nu er uheldig så når der ergået 2 år merer så er det 5000kr igen.
som sagt så er det ikke første gang at jeg har oplevet at et boschfyr går alvorligt i stykker men de andre gange har de dog dækket udgifter til komponenterne.
men hvis du mener at man samtidig med man køber noget så skal tegne en forsrikring så bliver det sku lidt dyrt.
og jeg har services aftale på alle gas fyr(har udlejning) hvad skal det hjælpe?? det dækker da ikke stumper det sikker da kun at
det er holdt og at de er til at få fat i så det må betragtes som en dumsmart bemærkning.

En service aftale hvor du beder en om at installere give dig et tilbud på at holde det kørrende er en service aftale der indeholder reservedele.
Det andet er en aftale om eftersyn.
Og hvis du vil have noget der holder så hold dig til levrandøre som selv tør stole på produktet og give en fornuftig garanti.
omvendt kan man sige at fejl på elektronik yderst sjældent viser sig efter mere end et år i brug uden at der er noget udefra kommende indblandet.

Jacob
ja den slags service aftaler er alt for dyrer og skulle efter min mening ikke værer nødvendig men du har da ret man kan jo vælge en producent der står ved sit produkt.jeg er selv el mand og har arbejdet med industrimaskiner bla.wishaupt gasbrænder i mange år og når elektronik står af er det somregl ved opstart når det sker efter 2år er det typisk på grund af dårlige lådninger på printet
som slipper forbindlse,
men det jeg søgt var nogen der har oplevet det samme med bosch
Du vil kunne finde nogle der har prøvet det samme med alle mærker

Ja det er pisse træls når det sker for en, men at produsenten bare holder på sin ret er da for dårligt. Eller er det, for det næste bliver vel at de skal forærer reservedele til 100år gamle fyr væk.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Og jeg vil så lige indskyde en bemærkning om det at have mange udlejnings ejendomme !
Troede du det var en Guldgrube, har du taget grueligt fejl
Når du har haft dem i en 15 20 år så begynder kasseapparatet at klinge for alhvor, hvis du imellem tiden har sørget godt for dine lejere.

V.h.  Håndværkeren
hej

flemming dum smart bemærkning hvis du ikke har oplevet noget ligende med bosch fyr hvad er så pointen? med dit indlæg
jeg har kendskab til andre der har samme problem som mig jeg ville bare undersøge om om der er flerer det kunne jo værer der var komponent fejl i nogen af gasfyrne.
hej håndværker
jeg har haft udlejning i 20år og kun parcel&rækkehuse så det kan godt værer at huspriser er faldet men med de prisstigninger der har værer så går det nok problemet er alle dem der har overbelånt derers egendomme de kommer til at vente meget længe inden det gir noget andet ind arbejde.nå men det er en anden snak
Hvis du googler printets typenr, kan du være heldig at fejlen er så almindelig, at nogen har beskrevet den.
Det har jeg før oplevet.
Hvis du så reparerer det, har du et i reserve til næste gang.
Lige som kommentar til det FWM skriver så er det ikke unormalt at moderne switch mode strømforsyninger bliver fravalgt til fordel for en gammeldags dyr trafo baseret strømforsyning. en switchmode der har kørt i lang tid udtørrer sine kondensatore. det er ok når den kører men den kan ikke starte op igen.
Jeg er ikke engang sikker på at der laves switch mode strømforsyninger til antenne forstærkere. ifølge folk er det jo noget yderst kritisk det med at man kan se tv.

Jacob
Skrevet af bga på 26 apr 2010 16:22
hej


Garanti perioden er 2 år fra den dato hvor fyret er starte op.


Det er ikke helt sandt - på resten af fyret PÅNÆR dit print er garantien 2 år fra fyrets opsætning.
Men da der er monteret et helt nyt print, så skal garantien for printet dække fra denne

Jeg fandt nedenstående tekst på dette link:
http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Rettigheder/20051206173327.htm
dato hvor printet er skiftet...

Reklamation efter udløbet af 2 års fristen
Når reklamationsretten er udløbet, er sælgeren ikke længere forpligtet til at tage sig af nye fejl, der først opstår efter ud-løbet af det andet år.
Hvis du allerede har reklameret over en fejl inden for 2 års fristen, kan du reklamere igen, hvis samme fejl senere skulle vise sig - også selvom 2 års fristen nu er udløbet. Den situation kan fx opstå, hvis sælger har repareret varen, men repa-rationen ikke har været god nok, så fejlen viser sig igen nogen tid senere. Du kan også klage, hvis sælger har ombyttet varen, men den nye vare har samme mangel som den første.
I princippet kan man reklamere indtil 5 år efter, man første gang klagede over fejlen. Man skal dog kunne bevise, at det er samme fejl, der er opstået igen. Hvis fejlen fx skyldes, at varen 3 år senere bryder sammen på grund af almindeligt slid, kan man ikke reklamere. Hvis sælger derimod har ombyttet varen, løber der fra ombytningsdagen en ny 2 års re-klamationsfrist for nye fejl, som måtte vise sig inden 2 år efter ombytningen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis