Havemølle

Hej

Vil høre jer om ikke en kunne hjælpe mig med tegninger til at bygge en HAVEMØLLE i træ.

Jeg ønsker at bygge en Hollandsk Mølle, en ca. kopi af Dybbøl Mølle.

Har i mange år forsøgt at finde tegninger til det, men uden held. Hvis det ikke er muligt at fremskaffe tegninger, kunne jeg så godt tænke mig at høre om hvor man evt. kan købe en havemølle.

Håber meget at nogen kan bringe mig nærmere på mit ønske


DIXI12
Hej Vil høre jer om ikke en kunne hjælpe mig med... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jan

Jeg siger på forhånd tak, hvis det skulle lykkedes :-)

Har ledt på nettet igennem flere år uden held, og har også haft skrevet forskellige mølleforeninger men uden held.

Det nærmeste jeg har været på tegninger, er at have talt med Frilandsmuseet i Lyngby. Hvor jeg ved at man for nogle år siden skullem have udleveret nogle tegninger som skulle kunne bruges til at bygge en mølle efter.

Beskenden fra Lyngby var at de ikke ville blive genoptrykt :-( men nogen i landet må jo have disse tegninger :-)

Hav en god dag.

Hilsen

Preben Knudsen


DIXI12
Hej.
Skulle jeg være så heldige at der stadig er nogen af jer der er aktive på denne tråd og som har tegninger over en Havemølle rigtig gerne på dansk? Det er til min far der netop er gået på pension. Han vil gerne bygge en mølle til sin have men har endnu ikke selv kunne finde nogen (det vil jeg rigtig gerne give ham) 😃 tænkte jeg først ville købe fra en af de links der ligger herinde men tror ikke han vil kunne arbejde ud fra en eng. plan.

[email protected] hvis jeg kunne være heldig en af jer har noget der kan mailes 😀 ellers må jeg jo købe en eng/hollandsk til ham og håber han kan hitte ud af det.
Hej Birkedal

Kan sige dig jeg har ledt højt og lavt igennem mange år :-( ville så gerne have arbejdstegninger på en hollandsk mølle. Fik på et tidspunkt at vide inde på Frilandsmuseet i Lyngby, at de for en del år siden have uddelt sådanne tegninger men de blev ikke genoptrykt.

Efterfølgende har jeg prøvet igennem flere Mølle Lag at spørge til tegninger, men ingen har åbenbart lyst til at svare på det :-(

Har også prøvet at skrive til en rigtig møllebygger uden held, heller ikke han gad svare.

Nå ! men skulle det være så har jeg tegningerne til en Stubmølle liggende, det er en kopi af tegningerne som for snart mange år siden var i Gør Det Selv.

Venlig hilsen
Preben Knudsen

DIXI12
jeg søger en arbejdstegning på Dybbøl møller da min far meget gerne vil lave den til sin have. håber der er nogle i blandt jer der har en tegning da det kun er Dybbøl mølle han er interesseret i.
på forhånd tak
tryn14
Annonce

Kan i hjælpe mig med en tegning af en havemølle


Flemming Kjærulff

hej hvis du stadig har brug for det har majbølle mølle en kopi af originattegningerne til vor hollænder mølle.

Bo Majbølle Mølle


Bo

Hej Boskovand

Det lyder spændende ;-)

Måske kunne vi mødes der over en dag og se på det sammen ?

Jeg kan evt. kontaktes på 5123 6638 eller mail [email protected]

På forhånd tak :-)

Hilsen

Preben


DIXI12

Hej 

Jeg vil også meget gerne have tegninger over en stubmølle.

Min Mail: [email protected]

På forhånd tak

Hej knybye

Sender dem om lidt ;-)

Hilsen

Preben


DIXI12
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis