Motorgang umotiveret ujævn (læs> den hugger i tide og utide)

Hej

Jeg har en Nissan Micra 1,3, som hugger i motoren. Den kan finde på det, både når det er koldt og når det er varmt, den gør det i fugtigt såvel som tørt vejr, den gør det både, når den selv er kold og varm. Bedst når man tror, man har fundet et mønster, gør den noget modsat.

Der har været skiftet tændkabler, og tændrør er efterset, det hjalp ikke.
Der er skiftet benzinfilter, det hjalp heller ikke.

Er der nogen, som har et godt bud på en diagnose?

Og forresten, så virker blæseren kun på fuld styrke, hvad kan der være galt her?

Mvh. Carsten.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Carsten
Nu skriver du ikke noget om hvor gammel den Micra er - men hvis den er med indsprøjtning kan det meget vel være en føler i forbindelse med indsugningen eller temperaturen - begge giver indput til computeren som styrer indsprøjtningen. Smid den på et Nissan værksted og lad dem pløgge en diagnosetester på bilen - det burde ikke koste noget.
Med hensyn til din blæser er det med stor sansynlighed den / de modstande der sidder i selve blæserkontakten som er færdige - ny kontakt monteret og du er ude over det problem.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
de gamle micraer har det med at smide toppakningen/revne topstykket. Det er svært at opdage - bruger den vand eller koger når du kører motorvej?
Mht blæseren, sidder der en modstand, der regulerer hastighed. Den er feset af

 

Nej, det gør den ikke. Der er intet som tyder på en gået toppakning eller et revnet topstykke, har haft det problem med en tidligere bil.

Nogle gange kan der gå langt i mellem at den gør det, og andre gange er så meget en pestilens, at den er lige ved at blive skrottet med det samme.

Tak begge to for svar på blæserspørgsmålet, så er det da opklaret

jeg ville prøver og skifte tændrør til nogle nye. En honda kan eks ikke gå jævnt med bosch tændrør.!!

Og ellers er indsugningsføler et godt bud, så kan den gå meget dårlig.. måske så meget at computer går på nødprogram så bruger den mere benzin?!

Og evt kan du prøve og hælde karburatorsprit i tanken hvis det en metal tank da det være vand i benzin..

Jeg har også ind i mellem problemet med min gamle accord hvor det går væk efter den har været slukket lidt.. Men sker i mit tilfælde tit hvis jeg bremser hårdt op..
Annonce
Jeg har prøvet med sprit, det gjorde ikke rigtig nogen forskel.
Er der virkelig computer i så gammel en bil? Det med indsugningsføler lyder som et godt bud, med tanke på merforbrug af benzin, det skal undersøges.

Ellers er der en som har nævnt for mig, at det kunne være noget med en defekt tændspole. Er der nogen, som vil kommentere lidt på muligheden for det?
Tændingsproblemer vil ofte give problemer ved belastning, så udsætterne overvejende kommer når du presser motoren.
Hvis det er tilfældet ville jeg kigge på tændspole, kabler og tændrør.

MVH Leo

Så er det muligt, jeg skal ha' kigget på det, men det hænder altså også, at den går ud for mig når jeg nærmer mig et kryds under opbremsning, eller når jeg bare holder og venter på grønt.

Men det med at den får problemer, når jeg presser motoren, har jeg bestemt også prøvet, med flere dårlige erfaringer vedr. overhalinger til følge.
Nå, det ser ud til at jeg er kommet mit "lille" Micra-problem til livs, og nej den er ikke solgt eller skrottet

Jeg faldt for små to uger siden, endelig over noget på nettet, som kunne være løsningen på det problem jeg har beskrevet i denne tråd.
Det handlede om nogle lodninger i luftmassemåleren, som skulle loddes om.
Det har jeg fået gjort, og ind til videre, har den kørt som en drøm, og vi taler ikke mareridt

Skulle andre ha' eller få samme problem smider jeg lige linket her:


Har lige gjort det på min Nissan Micra 1.0 årgang 1993... nu kører den bare igen, uden problemer!!
TUSIND TAAAAK !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis