Garageloft

Hej.

I min garage på ca. 8,5 m x 5 m er der intet invendigt loft. Der er spær med isolering imellem sat løst op med ståltråd. Projektet går selvfølgelig ud på at opsætte et loft og det skal være nemt, hurtigt og billigt.

Derfor havde jeg havde tænkt at klipse sort plastik fast på spærene og herefter pistolsømme nogle ru trykimprægnerede brædder på med få millimeters mellemrum, og det skulle så være det.

De tyndeste brædder jeg kan finde er 16 mm tykke, men for min skyld kunne de sagtens være tyndere - de skal jo ikke holde noget.

Kan man virkelig ikke købe nogle tyndere brædder? Eller har I andre forslag?

/monza

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, troldtekt er da rigtig nok en fin løsning, men det ville vel også kræve forskalling. Og med den højere kvadratmeterpris på pladerne bliver det så mindst 3 gange så dyrt.

Pga. troldtekt-løsningens pris og omfang samt den ekstra reduktion af loftshøjden hælder jeg derfor stadig mest til bræddeløsningen.

Afstanden mellem spærene er fra 60 til 80 cm. Ville jeg kunne nøjes med de 16 mm med denne afstand eller er jeg helt ude i skoven med bræddeprojektet? (Det er jo ikke en professionel løsning, så hvis bare den er "fin nok" er jeg tilfreds).

/monza
Ja, den er "fin nok"....

Det kommer ikke til at falde ned i hovedet på dig senere hen.
Jo kommer til at hænge lidt på midten over tid, hvis du har 1 m mellem dine spær.
jo, men han skriver, at der er 60 til 80 cm imellem, og det skulle bestemt ikke give problemer.

Ole
Ups, havde jeg ikke lige set.

Ja, så skulle det være ok.
Hej
Jeg har samme problem, dog står mine spær med 1 meter midt til midt.
Hvad vil Troltek kræve af forskalling? Og kan Troltek holde til fugt, da min er en carport.
Ville vandfaste gibsplader kunne du, med den rette forskalling?
mvh jens
Alm. høvlet forskalling pr. 300mm c/c

Troldtekt kan godt holde til alm. svingende fugt ja, men de arbejder lidt ved svingende fugt, består jo at træspåner og cement...

Gipsplader ville også kunne bruges så længe de ikke sidder og får direkte vand, men så ville jeg nok hellere have brugt eternit plader, er godt nok lidt dyrere men også mere holdbart og et pænere resultat.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis