Flamingo

hej alle. jeg skal bygge en tømmerflåde og har en masse (rigtig rigtig meget) flamingo som jeg vil bruge til en tømmerflåde, men jeg ved ikke hvor meget opdrift der er i dem. er der nogen der har en formel som jeg kan bruge til at udregne hvor meget flamingo jeg skal bruge. jeg har søgt på nettet, men de formler jeg har fundet er alt for avanceret (jeg forstår det ikke) vi skal ca. bruge 500 L luft...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udover Flamingo suger vand så er din ide fin.
Hvis man antager at flamingo intet vejer skal du bruge 500L flamingo.Det giver samme opdrift (næsten) som 500l luft.
men igen. flamingo suger vand. så den skal ikke være alt for længe i vandet før jeres tømrer flåde mister opdrift.
men det er dog flere timer du kan bruge den.

Jacob
jeg kender en der har bygget tømmerflåder i mange år med flamingo, han smider bare en masse på og håber at det holder. men jeg har da godt nok aldrig oplevet at flamingo suger vand... han har en der er over 010 år gammel, og den flyder stadig...
ellers kunne man jo pakke alt flamingoen ned i en sort plastic sæk, så det er ligesom en ponton(?) på en vandflyver.......
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er lettere at male det.
Der findes dog flamingo typer der ikke suger vand.
Prøv at tage et stykke flamingo og pres det under vand et døgns tid og vej det efterfølgende. sammenlign nu med vægten før forsøget og du har svar.

Jacob
Hvis man smelter en hel flamingoplade (600x1000mm)med f.eks en varmeblæser, så er der ikke meget mere end en håndfuld smeltet flamingo tilbage, resten må så være luft. Jo, Flamingo suger langsom vand. Det opgiver de også i datablade, bare mht fugt.
Jeg tror man kan sidde på en 100mm tyk flamingo plade i vandet, hvis man kan holde balancen.

Jeg så et program, nok på Discovery, for et par år siden om en som havde bygget en flydende ø af flere tusind tomme sodavandsflasker i et stort net. Han har både bygget et hus på øen, plantet træer, blomster. Øen kunne så sejle rundt omkring. Så hvorfor nøjes med en tømmerflåde:-)

Mvh Adam
hehe, det er sku nok en go ide, men det er nok ikke så sjovt hvis den sø du har flåden i ikke er særlig stor... 10 meter den ene vej og så tilbage igen ellers skal man nok ud på havet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ps. den skal ikke ligge i vand, kun når den sejler. ellers skal den stå på land.
vi sætter hjul fra en barnevogne på, så man bare kan sejle op på land og så trække den ligesom en amfibie båd
Så kan du plante et Bonsai træ på den:-)

Du kan se filmen her www.youtube.com/watch?v=NOqEyZfgh00

Mvh Adam
fiskerne brbuger flamingobøjer til at holde net oppe ved overfladen - i gammle dage var det glasklugler. Hvor det synd, hvis nettene går under

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også