3D-hus

vil bare lige høre om der var en der ville give mig et link til et program hvor man kan lave sit eget 3d-hus..... Og det skal være gratis!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et af de jeg har hørt om er Google SketchUp. Jeg ved dog ikke hvor godt og hvordan det fungerer, men det opfylder dit krav til at være et gratis program.
hej jeg har et program der hedder Envisioneer Express 3,0. Som jeg har hentet på nettet men kan ikke huske hvor men det var gratis, så vit jeg husker var der også nyer programer men de kostede også penge,
det er rimelig ledt at druge,

nicolai
Hvis du har gå-på mod og lidt IT kyndig, er Sketchup helt klart det bedste valg. Sketchup kan helt vildt mange ting, og så er det gratis... Der ligger masser af videoer på youtube, som du kan kigge på for at komme i gang, kræver dog lidt engelskkundskaber. Min arktitekt hjalp mig med at tegne vores ombygning i sketchup, og så er den målfast, så jeg kan lave snittegninger overalt i bygningen. Blæretegning vedlagt :-)
Blæretegning ikke vedlagt?

Og til indlægget... Google Sketchup er helt sikkert et fortrukket program... jeg har sat og lavet et udkast til en ombygning af garagen... du kan se det i denne tråd, dette er en meget simpel tegning i google sketch up som jeg sad og lavede hurtigt en mørk aften, man kan gøre det utrolig avanceret og målfast som også hobbyfar skriver

Og igen som Hobbyfar skriver hvis man søger lidt på youtube med "google sketchup getting started" eller "google sketchup tortuial" så kommer der mange gode video'er frem til at lære det med og komme igang...

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/25/aft/156853/afv/topic

der ligger nogle sketch up billedere nede i indlægget...

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Annonce
Jeg kunne ikke lige finde ud af at vedlægge min blæretegning. LDS har det ikke helt godt med safari browsere. Prøver igen med en anden

Nu har jeg gennem mange år brugt diverse tegneprogrammer professionelt både 2D og 3D samt animationsprogrammer. Og hvis du har tænkt dig at du skal være i stand til at arbejde ud fra en 3D tegning.. så glem det, 3D kan kun bruges til show og lir for amatører. Man bruger 3D i industrien til design og til at visualiserer produkter, eller som en "Skal" uden detaljer. Alle 3D tegninger bliver lavet om til 2D inden de bruges til noget fornuftigt..

Bare en information, så du ikke bruger en masse tid på at tegne hele dit hus op i 3D og tror at du kan bruge det til noget, andet end lir.

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis