maling med skjolder

Har lige malet en væg. Skulle være ekstra dækkende maling, købt i Røverkøb. Ikke billig maling skal siges.

Men problemet er, at der er skjolder efter jeg har malet. Har forsøgt at male over, men det hele fremstår ret skjoldet og ujævnt farvet.

Hvad er problemet??

 

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej KimFS

Nu fortæller du jo ikke noget om hvilken type væg du har malet, træ.. tapet

Men hvis det er en væg hvor det sidder en del nikotin eller andet der er afsmittende så opløser du dette når du maler og får dermed blandet eks. nikotin med i din maling.. derfor bliver det skjoldet. Ekstra dækkende maling kan ikke dække den slags, den er beregnet til at dække en stærk farve, feks. blå, brun etc. Hvis det er nikotin der er problemet så er det bedste og billigste du kan gøre at tapetserer om.

mvh

<p>Peter Madsen</p>
Nej, du har ret. Glemte alle de tekniske oplysninger. Kommer lige her:

Det er en ren filtet væg, hvor jeg har malet med alm hvid maling først som grunding. Derefter har jeg malet med en hvid maling, glans 25. Og det er så den maling der ser meget mærkelig ud med lidt mørkere partier i det hvide.

 

Har du husket at røre rigtigt godt rundt i malingen?

Ellers kan det været at væggen suger mere nogle steder end andre. Især et problem hvis der ikke er brugt filt eller vævgrunder.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

tjaa du har gennemslag gennem din nye overflade. noget tyder på at din bund behandling ikke er god nok. løsning: Nordsjø maling laver et produkt der kan isolerer de mest utrolige gennemslag. det er på vandbasis og tører rimligt hurtig op. prøv med denne løsning og hvis det ikke virker, skriv igen. vi løser problemet.. PS. en anden gang, lad være med at grunde filt med almindeligt maling. Du opnår ikke den korekte effekt og en filtfylder er specialt udviklet til netop denne behandling. iøvrigt kan du altid henvende dig her og jeg vil give dig en komplet behandlingsbeskrivelse
Meget mystisk!? Men kan jo både skyldes Thomas forklaring og din (malermest).
Nu har jeg jo valgt en kridhvid. Men kunne det evt. løses ved at jeg vælger en lidt mørkere farve (æggeskal, modehvid)?

Ja, skal male filtet loft bagefter, så må nok få købt noget filtfylder hertil

 

Annonce
Hehe... Jeg tror nu du løser dit problem ved at male engang mere må jeg ærligt indrømme.

Er det forgrundet filt du har brugt??

Det er altså ikke ualmindeligt, at når du har grundet (uanset om det er filtfylder eller alm. maling) og malet 1 gang med en glans 25 at der vil være skjolder....! Den maling du har brugt som grunder, er formentlig en glans 5 eller en der er endnu mere mat. Når du så smører en glans 25 ovenpå, kan du godt risikere at der nogle steder vil være skjolder/mattere steder osv. Formentlig pga malingen ikke er fordelt 100 procent jævnt. Det sker også for malere når der er maling med så meget glans på. I mange tilfælde, hvis jeg maler 25er ovenpå en 5er er det mere mat nogensteder end andre.

Kunne du ikke evt prøve at smide et billed, så er det lidt nemmere...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg må efterhånden har malet mindst en gang ovenpå. Men jeg tager lige et foto.

 

Har smidt nogle fotos på galleri. Kan godt være de er for små, men man kan godt se de skyggedannelser jeg taler om.

 

Tja, hvad jeg umiddelbart ka se ligner det meget det jeg beskrevet. er netop ved at male min egen entre/trappeopgang, der sidder også filt på fra tidligere lejere. Det er formentlig malet to gange (uden at det er mættet alligevel), med en 5er, har netop malet en 10er på i dag og der sker mere eller mindre det samme. Men regner da stærkt med det også forsvinder når jeg har malet det 2 gang en af de nærmeste dage.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Så jeg skal bare fortsætte med at male ovenpå til det er væk?

 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også