Frihøjde over terrassevarmer?

Hejsa, er lidt i tvivl om det er det rette forum, men opvarmning er det sgi da

Jeg har længe gået og overvejet at købe en terrassevarmer.
Den skal være gas baseret, da jeg ikke har strøm hvor den anvendes. Og den jeg er mest lun på er "lygtepæls"-modellen.
Men da den skal stå på en overdækket terrasse er jeg lidt i tvivl om hvor meget frihøjde der bør være over reflektorskærmen.
Er der nogen kloge bud på det?
Kan man eventuelt bare kappe lidt af stangen for at få den ned i højden?


Med venlig hilsen

Lasse

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lasse

Nu bliver den ikke voldsomt varm, men den skal selvfølgelig ikke berører noget. Personligt har jeg haft en stående under en parasol, med frihøjde på ca 30 cm, uden at der skete noget ved det.

Men du bør overveje om ikke det på langt sigt bedre kan betale sig for dig at få trukket noget strøm til en EL baseret model, jeg læste en undersøgelse, ( vist nok fra "gør det selv" bladet ) at den model du ønsker koster ca 37 kr. i timen i gas, hvor en på el koster ca 4 kr. i timen. Jeg har selv skiftet over til en EL model og har været glad for den beslutning.

mvh

<p>Peter Madsen</p>
har selv en gas varmer, og har som PeMa haft den under en parasol, og de sidste par år under en havepavillon (stof)
bevars der bliver lunt oppe under "loftet" men ikke så det brænder/smelter !

Jeg har skåret ca 15cm af den i højde.

Skal dog sige vi går ikke fra den når den er tændt...... og vil i øvrigt på ingen måde anbefale dette... som de skriver på TV: gør ikke dette selv der hjemme

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

jeg læste en undersøgelse, ( vist nok fra "gør det selv" bladet ) at den model du ønsker koster ca 37 kr. i timen i gas, hvor en på el koster ca 4 kr. i timen. Jeg har selv skiftet over til en EL model og har været glad for den beslutning.


Det er næppe ved samme effekt. For de 4 kr i timen, må den være på ca. 2kW. Nu har jeg slet ikke regnet på hvilken effekt man få for 37kr/time ved gas, men hvis man skal bruge det, så svarer det vel til fuld knald på en af de typiske gasvarmere, som den jeg har og det er langt over 2 kW. Den kunne sagtens holde et 50m2 partytelt varm i kraftig blæst og regn. Der tvivler jeg på at 2kW rækker. Nu har jeg som skrevet ikke regnet på hvad en kWh koster på gas, men jeg tro ikke den er dyrere en på el.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
men du slipper for at skifte gasflasken hele tiden med el
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis