tænd/sluk ur på oilefyr

Hej med jer.

Kan man sætte et ur på sit oilefyr her om sommeren, når det kun skal lave varmt vand. Så skal det jo ikke køre hele tiden. man hvad nu vis det køre når strøme slukker på uret, sker der noget ved det ?

Claus
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Claus,

Næh, det sker der ikke noget ved... lige bortset fra du ikke har noget varmt vand når beholderen er tom..

Men er der ikke en shunt du kan dreje på så det kun kolder varmt vand ? eller, hvis det er med indbygget varmtvandbeholder, så sluk cirkulationspumpen i stedet...

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

har prøvet med at sætte uret på cirkulationpumpen, men vis fyret køre når den slukker, slå overopheds sikringen fra, også startet det jo ikke selv igen når pumpen gør.
Skrevet af nespej på 03 apr 2010 09:41
har prøvet med at sætte uret på cirkulationpumpen, men vis fyret køre når den slukker, slå overopheds sikringen fra, også startet det jo ikke selv igen når pumpen gør.


Hmmm  så vil jeg da næsten påstå at der er noget galt med din termostat, fyret skal da kunne køre uden at centralvarmen skal bruge varme.

Men kunne du ikke lige smide et parbilleder op af dit anlæg, så er det lidt nemmere at komme med gode råd

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det er nok ikke selvportrætter han vil se, men måske har du nogle gode feriebilleder?
tak for lort. hvis man ikke har noget at tilføje til emnet synes jeg man skal holde sin kæft.
Skrevet af kamb på 03 apr 2010 10:27


Hmmm  så vil jeg da næsten påstå at der er noget galt med din termostat, fyret skal da kunne køre uden at centralvarmen skal bruge varme.

Men kunne du ikke lige smide et parbilleder op af dit anlæg, så er det lidt nemmere at komme med gode råd


Kunne det være det måske. Dumme spørgsmål får dumme svar!

 Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

Jeg har godt nok fået skiftet til pillebrænder, men når vi kommer til den tid hvor radiatorerne er slukket sætter jeg en timer på der kun tænder 3x1 time om dagen, og ellers slukker for alt incl pumpen, det sparer piller og strøm, og der sker intet ved at den kører når strømmen går, det tror jeg bestemt heller ikke der gør med olie, men du kan da prøve at se hvad der sker ved det.
Skrevet af nespej på 06 apr 2010 16:13
tak for lort. hvis man ikke har noget at tilføje til emnet synes jeg man skal holde sin kæft.

He he, godt ord igen.
Som man råber i skoven..

Du har jo egentlig fået et par gode svar.
Prøv som en begyndelse at slukke på kontakten på væggen i en del af døgnet.
Så får du jo en fornemmelse af hvor meget du sparer.
Jeg har kørt med et gammeldags kontaktur, der kun kan tænde i én periode pr. dag.
Hos mig tændte det i et par timer om morgenen, og så var der stadig liige lunt vand til afskyl af service om aftenen. Godt nok med en varmtvandsbeholder på 150l, så der var lidt at tage af. Olieforbruget kom ned under 10 liter pr. uge.
Det mest optimale er selvfølgelig at montere en termostat i VVB, som kan styre fyret.
Men prøv dig frem og se hvad der passer dig (og anlægget) bedst ved netop dit forbrug.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis