montere fartpilot i mazda 3

Hejsa !!!  Har vi en mazda mekaniker i forumet...!

Jeg har læst på amerikanske hjemmesider, at man blot ved at montere en anden bremse kontakt, samt rat kontrol knappper kan få fart pilot i en mazda 3 fra før 09. - at der altså skulle være klar til det.

Er der nogle der kan bekræfte dette før jeg bruger tid og penge ved en autohugger.

Min lokale autohugger har nogle stykker stående med fartkontrol, så man bliver jo lidt fristede...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er en koblingskontaktt du skal montere

 

Hvis ikke du har en koblings kontakt på, går din motor i max omdr hvis du træder koblingen ned uden at slå fart piloten fra. Men selvfølgelig skal der også være en kontakt på bremsen
Der ud over kunne jeg forstille mig at du nok også skal have kontakterne til at styre fart piloten med(det der sidder oppe ved rattet), samt at du skal have fortalt din bils computer at den har fået fart pilot, nu ved jeg ikke hvordan det er med Mazda, men ikke alle modeller er forberedt til fart pilot.
en kontakt på koblingen er nødvendig for at montere en pilot, idet piloten skal slå fra når du kobler ud. Bremsekontakt har du forvejen til lyset. Få en mekker til at pille skallerne af ratkonsollen og se, om ikke din 3'er er forberedt til pilot. Men du skal have et sæt tangenter til rattet, og her skal airbag'en ud - gør-det-selv??? Huha

 

Jo men som jeg har forstået det, så skulle de tangenter og en ny bremse kontakt være nok, hvis bilen er forberedt..

men spørgsmålet er om den er det.. min 1,6 ér er jo en lille bil i USA, ja den findes nok ikke engang derover hvor tricket virker.

Så er i tvivl om den har samme spec. det noget med om der er direkte kabel fra speeder til motor eller om den går igennem denne her ECU/computer der styre bilen. I DK findes der nemlig ikke nogle 1,6 benzin med fartpilot, kun fra 2,0 og op. men om det er fordi det ikke er teknisk muligt, eller det kun fås i store modeller er jo spørgsmålet.

Ang. airbag´´en er den farlig at pille ud ? havde tænkt mig at få en mekaniker bekendt til lige atmontere det, men før jeg sætter gang i det, ville jeg jo gerne vide om det er så enkelt.


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Nu skal jeg prøve at udtrykke mig lidt mere klart. Det er altså ikke bare lige, du skal aller først finde ud af om din bil overhoevedet er forberedt til det, dette gør du nemmest ved at tage ned til Mazda forhandleren og høre ad, og du SKAL altså bruge en koblingskontakt. Mazda skal nok alligevel programere din motorcomputer/ECU for at den overhovedet ved at der er fartpilot monteret.
Og JA airbag´n er farlig at pille ud, det skal gøres rigtig og du skal være 100% sikker på at den er monteret rigtig bagefter, hvis ikke du ved hvordan du gør skal du holde dig LANGT væk fra det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis