Vask sejl... ? vaskemiddel ??

Hej Godtfolk!

Ja forårsluften gør jo at man automatisk tænker klargøring og søsætning - hvor er det herligt

Jeg skal vaske mine sejl, som er blevet lidt snavsede, så jeg vil blot spørge om gode råd vedrørende dette.

Hvad bruger I som vaskemiddel, når I sætter sejlene i blød?

Mvh. Snekkefar
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun haft en lille 6 meter båd og der kunne sådan et gammelt forsejl være i en vaskemaskine og så fik den alm. vaskepulver til hvid vask..
Men man kan købe specielmiddel til vask af sejl. Så er det bare at finde et sted at kunne folde det ud uden det bliver mere snavset.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hey Grandoldman

Tak for input. Jeg har læst mig frem til at vaskemaskine ikke er optimalt, da det slider for meget. Jeg har et stort kar jeg kan sætte sejlene iblød i, men jeg er ude efter en sæbeopskrift, et godt fif til hvilket produkt der virker og hvad man skal holde sig langt fra.

Min tanke er at det der specialvaskemiddel måske bare er noget helt almindelig sæbe på nye flasker, hvis I forstår. Men jeg kan jo ta fejl ik sant?

Go vind!

 

 

Nu skrev jeg et gammelt forsejl. Sejl er jo vindtætte og den "lufttæthed" kan man jo vaske væk og det er ikke godt. Her er en artikel om sejlvask

og her en tråd om det samme..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis