36 eller 58 watt lysstofrør til garagen????

Hejsa

Jeg er i tvivl om hvor meget belysning jeg skal installere i mon 36 m2 store garage. Har tænkt lidt på 2 dobbel vådrumstarmaturer (en til hver ende af garangen) og med 36 watt. Er det ikke rigeligt??

tak for hjælpen
tellme
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ønsker det, kan du nøjes med en 15W pære.
Jeg ville vælge 4x 18W med induville kontakter. Så kan der også sættes ekstra lys over de steder hvor der skal laves feinsmecherarbejde.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har to rækker 32 W. rør i hele garagens længde samt 2 dobbelte 58 W. over arbejdsbordet, de tændes på to kontakter, desuden har jeg 4 16 W til orienteringslys.

Man kan ikke få for meget lys i et værksted.
Skrevet af akselj på 20 mar 2010 23:35
Jeg har to rækker 32 W. rør i hele garagens længde samt 2 dobbelte 58 W. over arbejdsbordet, de tændes på to kontakter, desuden har jeg 4 16 W til orienteringslys.

Man kan ikke få for meget lys i et værksted.

Det har du ret i

Men det er også at vigtigt når man bare skal hente noget i fryseren
skal der ikke tændes 10x18w + 2x36w + 1x86w.

Der for mener jeg at der skal en kontakt på hver lanpe.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Jeg har dem fordelt på tre kontakter, orienteringslyset med korrespondange ved dør og el-port
Min installatør blev noget forviret da jeg fortalte hvordan jeg ville have ham til at lave min installation.

Men er jo bare et menske


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tak for input - det blev til 2 dobbelte vådrumsarmaturer med 36 watts rør fra Harald. 1 tl hver ende. Rækker det ikke må jeg montere noget mere. Skal under alle omstændigheder have ekstra lys der hvor mit arbejdsbord er installeret.
godt orinterings/general lys og så idividiuel spotarbejdslys ved hver eneste arbejdsstation er det eneste rigtige
og mest behaglige da man så kan tænde lys som man har behov for
hvis du laver noget med hvor du skal kontrolere/arbejse med farver så er det en god ide at have et helt speciel
lys med den rigtige daglys faktor og som er kraftig nok

også husk lige at lysstofrør mister halvdelen af deres styrke det første år afhængig af forbrug selvfølgelig

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

en 2x 36W over dit arbejdsbor og en 36W i hver hjørne kvardrant giver et godt fornuftigt arbejdslys.
Man kan næsten ikke have for meget arbejdslys.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis