Garageport væk, vinduespartier i.

Hej alle herinde.

Vi har en garage intergreret i huset, som vi kun bruger til rod.

Denne vil vi gerne udnytte til et stort legerum til ungerne.

Porten skal væk og istedet vil vi gerne have 2 vinduespartier i med lidt "væg" imellem beklædt med træ.

Hullet er ialt 243 cm bredt og 216 cm højt.

For at have noget at fæstne 2 vinduespartier i, tænkte jeg der skulle monteres 2 stolper lodret.

Så det bliver, vinduesparti - stolpe - "væg" - stolpe - vinduesparti.

Ja det lyder jo meget forvirrende, men kan ikke finde ud af at lave en tegning på computeren

Det jeg er mest i tvivl om, er hvordan den "væg" i midten skal isoleres ?

Og er der nogle der har en god ide til opbygning af det ??

Har vedhæftet 2 billeder.

På forhånd tak.

Stefan

 The day you quit is the day you lose.
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis du isolere med flamingo, bliver det ret godt, bare de passer 100 % så der ikke er luft i siderne.
Hvis det var mig, ville jeg få muret en søjle op i midten, og evt også mur forneden hele vejen...


Bliver det ikke et koldt gulv? eller skal du have det brækket op og isoleret?

mvh jens
Hej jens.
Vi har snakket med 2 murer og deres pris er alt for meget, ihvertfald hvad vi har råd til ligenu.
Mine tanker gik mere på hvordan selve opbygningen af det sku være, med stolperne jeg nævnte..
Da vi købte huset fik vi afvide at det er en fuld isoleret garage, og på tegningerne over huset vi har, kan man se væggene er isoleret så går stækt udfra gulvet også er.
Når den er integreret i huset ville det være tåbeligt at lave et hjørne af huset uden isolering under gulvet jo.

 The day you quit is the day you lose.
Hej
Brug evt et par stykker spærtræ 45 x 145 ( eller 45x195, 45x245) som stolper sæt noget klink beklædning udvendigt, og en gibs plade indvendigt, jeg ville isolere med noget a bats-
Jeg ville beklæde det nederste stykke så der kun kommer "normale" vinduer i.

Prøv evt at bore et hul i gulvet, for at kontrolere om det er isoleret.
Ofte er sådan et garagegulv uisoleret...

mvh jens
Jeg vil godt sætte en ks. øl på at der ikke er isolering i det gulv

Du behøver ikke at tænke i spærtræ eller andet. det er et selv bærende hul der skal lukkes. Så hvis der ikke skulle vinduer i kunne det gøres med en ramme i lægter  12mm bag murstenen og der på en ivarplank eller anden cementfiberplade

Indvendig sætter du en tilsvarrende lægteramme, der passer til 1 eller 2 lag gips

Der i mellem putter alt det isolering du kan.

De  vinduer du vil have i. Laver du så "bare" ramme til på de steder de skal være.
 
Hvis du godt kan lide at vinduesrammen følger ydresiden af huset, kan de sættes i den lægteramme, som før beskrevet

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Har boret et hul på 16 cm, og det er beton det hele.
Så må jo desværre gå ud fra lortet ikke er isoleret.
Hvis jeg vælger at rette det på, lægge en tynd kork plade og så gulvtæppe, vil der så stadig blive for koldt ??

 The day you quit is the day you lose.
Annonce
I gamle dage levede folk med gulve uden isolering. Du kan, som du selv er inde på, lægge lidt tynd isolering på gulvet.
Når du en kold vinterdag kører i din bil, har du også kun ganske lidt isolering ud mod kulden ved dine fusser.
Måske det ikke vil være specielt komfortabelt med bare fødder, men med et par sutsko, går det sgu nok.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ved godt det er en gammel tråd men...
Har fået en murer til at komme og gi pris på følgende :
Murer hullet til hvor porten sidder, med hul i midt til 119x119 vindue.
Hvad vil I mene er en fair pris ?
har ikke modtaget tilbuddet endnu, men venter spændt.

 The day you quit is the day you lose.
Ja, den er for gammel.
Start en ny - tråd. :o)
hpox> Næh da nej, den fungere fint..
Har fået en murer til at komme og gi pris på følgende :
Murer hullet til hvor porten sidder, med hul i midt til 119x119 vindue.
Hvad vil I mene er en fair pris ?
har ikke modtaget tilbuddet endnu, men venter spændt.

 The day you quit is the day you lose.
jeg har lavet en garage om, som du skitserer. Men jeg tog de to dage med, det tog at få det gamle gulv op. Ind med en Bobcat og ud med lortet. Sand, 300 mm isolering, rio, varmeslanger og beton. Derefter klinker. Beton færdigblandet ca. 2500 kr. fra slidske. Gulvisolering, indv. isolering, gipsplader koster. De to vinduer finder du prisen på. Jeg lukkede porthullet, udenom en facadedør med glas, med et skelet af træ. Vindpap, Ivarplank, isolering, dampspærre og gips. Vær opmærksom på, at soklen ligger under de yderste 30-35 cm beton. Hvis lægger klinker, skal gulv og sokkel kunne arbejde uafhængig. Det er IKKE et weekend-job du skal igang med. Men det blir dælme dejlgt bagefter! Husk at isolere på loftet. Dete r vigtigt og få lige elektrikeren forbi med en rulle install.kabel, for du skal have mere strøm - garanteret.

 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis