Justering 1 strenget radiatoranlæg

Hej

Kan nogen hjælpe med at fortælle hvorledes denne ventil/shunt (eller hvad det nu hedder) skal justeres. Sidder under 1. radiator i et 1-strenget anlæg. Hvis denne radiator er kold, kommer der ikke varme videre i strengen.

Jeg mener at kunne se flowet kommer ind i venstre og ud af højre.
Bag de 2 skruer sidder 2 umbracoskruer til at justere med. Men hvordan får jeg mere flow til strengen (og vel mindre til radiatoren). 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke det pågældende ventil, så jeg kan kun generalisere. Ventilens opgave på et 1. strengsanlæg er at lede en delstrøm af vandet og gennem radiatoren og lade resten fortsætte til de øvrige radiatorer. Som du beskriver det er der noget der tyder på at ventilen er indstillet til at lade al vandet gå gennem radiatoren.

Der er vel ikke andet at gøre hvis du ikke kan finde fabrikanten el. importøren og her spørge om råd, da at lukke for radiatoren og så forsøge dig frem.

Kan du ikke finde leverandøren, så er det jo et fint billed du har så du evt. prøve hos A & O Johansen, Saniva eller bdr. Dahl Saniva og se om de kender den.

held og og lykke
allan
Tak for henvisningerne, Allan. Jeg havde egentlig også tænkt mig at forsøge mig frem, hvis jeg ikke havde held med at få hjælp her i dette forum. Synes bare ikke det ser helt logisk ud, da andre mere almindelige ventiler har 1 justeringsnøgle til at fordele varme til henholdsvis radiator og resten af strengen i et eller andet % forhold.

hmmm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis