Et moralsk dilemma!

Da vi for nylig har fået en lille, har jeg ikke tid til at tage i skoven og lave brænde til næste år. Derfor tog jeg for 6 uger siden kontakt til en der annoncerede i lokalavisen med tremeterstykker. Han sagde ved den lejlighed at han ville komme med det lørdag om tre uger (altså for tre uger siden). Da dagen oprandt havde jeg intet hørt. Derfor ringede jeg til han. Det viste sig at han havde forpligtelser med snerydning i en boligforening. Fair nok. Jeg bad ham ringe følgende torsdag for at sige om der kom brænde til mig den efterfølgende lørdag. Da næste lørdag oprandt havde jeg igen ikke hørt fra ham og ringede igen. Denne gang var det en oversvømmet kælder i førnævnte boligforening der havde taget hans tid. Indskærpede igen at han skulle ringe om torsdagen. Da det blev lørdag igen havde han ikke ringet. Jeg ringede... Igen. Nu havde de kørt som død og djævel for at få leveret brænde til dem på listen der stod før mig. Sagde denne gang at han skulle ringe da det jo ikke kunne være meningen at jeg skulle planlægge mine lørdage efter at der muligvis blev leveret brænde...Det kunne han godt forstå... Nu er det fredag aften og han har stadig ikke ringet:-( Hvis jeg ikke hører fra ham i weekenden ringer jeg til en anden brændesælger på mandag. Når jeg så har en ny aftale ringer jeg til den første og siger at vi ikke længere har en aftale. Der har endnu ikke været penge i spil. Er jeg rimelig? Redigeret: Hvorfor vises de afsnit jeg har delt teksten i ikke i det jeg har sendt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt ærligt, tror jeg ikke jeg havde ringet så mange gange...
Find en anden der kan levere varen.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Tusse67 på 12 mar 2010 22:54
 
Redigeret: Hvorfor vises de afsnit jeg har delt teksten i ikke i det jeg har sendt?


Hvilken brovser bruger du?
Jeg har selv haft problemet med googel crome.

Med hensyn til dit oprindelige spørgsmål, så har du givet ham changer nok. Og alt tyder på at han er p...e lige glad med dig som kunde
Specielt da du bare har bedt om et telefon opkald hvis der skulle komme noget i vejen (dette er i min verden normal høflighed).


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 13 mar 2010 10:34


Hvilken brovser bruger du?
Jeg har selv haft problemet med googel crome.

Med hensyn til dit oprindelige spørgsmål, så har du givet ham changer nok. Og alt tyder på at han er p...e lige glad med dig som kunde
Specielt da du bare har bedt om et telefon opkald hvis der skulle komme noget i vejen (dette er i min verden normal høflighed).



Det er netop Google Chrome jeg bruger... Så er det ikke min putter der er noget galt med... Må bare holde mig til korte indlæg...Takker
Så fik jeg en aftale med en anden.. Endda en jeg kender perifert i forvejen.
Ringede til ham den første... Nu havde han haft migræne.. Aflyste vores aftale... Det var ok med ham... Ingen protester? Gad vide om han overhovedet har noget brænde til salg? Eller om han bare kan lide at drive gæt med folk?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis