Træt af langsom windows

Hvis du er blevet træt af den langsomme og virus fyldte windows...

Så skulle du tag at prøve et linux baseret styresystem.

Mint og Ubuntu er gode til nybegynder...

Til Mint og Ubuntu findes der en super god forum med maser af suport.

http://www.ubuntudanmark.dk/

http://www.whylinuxisbetter.net/index_da.php?lang=da

http://www.linuxin.dk/

Tag en kig på linkene og blive overbevist..

Linux er dog ikke godt til spille maskine...
Det kan dog løses med at ha både windows og Linux på pc/laptop...

Så bruge windows KUN til spil og linux til alt det andet....
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det noget, hvor man samtidig bliver eller skal være medlem af Scientology eller tilsvarende?

Med venlig hilsen
ktm

 

He he, det er den evige diskussion, om du kan lide moren eller datteren. :-) Der er mange fordele ved Linux og det samme ved Windows. Men godt at du er tilfreds med Ubuntu. Emnet har dog allerede være diskutteret her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/17/aft/153107/afv/topic/afpgj/1#163939.

Mvh.
Kim

hmm jeg troede reklame ikke var tilladt
Skrevet af ktm på 08 mar 2010 11:15
Er det noget, hvor man samtidig bliver eller skal være medlem af Scientology eller tilsvarende?


Nej det er der ikke krav om...
Der er dog mulig at sende penge til udvirkerne af styresystemerne....

Man kan også bare gør som alle andre og bruge det ude at sende penge....
Skrevet af pml36 på 09 mar 2010 09:27
nåå ja er der ikke noget med at man får hvad man betaler for??


Ikke altid. Det kommer selvfølgelig an på udviklerne. Microsoft ønsker penge fra brugerne, hvor Ubuntus grundlægger har skudt en masse penge i projektet. Microsoft har ansat en masse folk, som får penge for at udføre et arbejde. Linux er et åbent system, hvor tusinder af mennesker arbejder gratis, idet de brænder for det. Så nej, du kan ikke sammenligne de to systemer med den begrundelse. Du kan heller ikke sammenligne pærer og æbler. Det lyder ikke som om at du kender til begreberne GNU, freeware, open source etc.

Mvh.
Kim

øhh det er nu ikke mig der sammenligner men dig selv med overskriften "Træt af langsom windows "
nu har jeg nok ikke så meget forstand på dette her, som du åbenbart, om ca en mdr er det 29 år siden jeg stiftet bekenskab med it for sjov og til 13. august er det 25 år siden jeg begynte at arbejde med bla linux og/eller unix og så self dos både på mainframe siden og prog. siden.
det jeg er kommet frem til og som der er lavet en del undersøgelser af, du får hvad du betaler for, her mener jeg at eks red hat kører en del bedre end ubuntu, en anden ting i denne forbindelse, det er ikke alle der ved noget om it.Citat "En pc er en man tænder for"
Derfor vil et system som windows altid vinde på det alm private market, og for den sags skyld firma market da det er de færreste firmaer der har råd til en it man mere eller mindre hele tiden.
dette her skriver jeg self ud fra min ringe erfaring

mvh
peter
Træt af langsom Windows ?
så skift til en tids svarende processor, bundkort, ram mængde og solid stade disc. det sparker røv. en komplet vista ultimate instalation med norton, ms office, tomtom home, nokia pc sync, wd life osv. starter på under et minut og reaktionen føles som øjeblikkelig når man beder den udføre noget.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 09 mar 2010 22:14
Træt af langsom Windows ?
så skift til en tids svarende processor, bundkort, ram mængde og solid stade disc. det sparker røv. en komplet vista ultimate instalation med norton, ms office, tomtom home, nokia pc sync, wd life osv. starter på under et minut og reaktionen føles som øjeblikkelig når man beder den udføre noget.

Lunux er en godt til ældre og computer med lav ydrelse...

Det med at man skal skifte alt sit hadware til noget tidsvarendene...

For det første så skal man sku skifte det hele ud vær anden månede og det er sku heller ikke til at ha råd til......

Med linux kan du køre selv meget gammel computer uden problimer...

Jeg har haft 8.10 på en 7 år gammel bærbar hvor den kørte hurtiger end den nogen sinde har gjort....
Skrevet af Kent A på 10 mar 2010 07:58

Lunux er en godt til ældre og computer med lav ydrelse...

Det med at man skal skifte alt sit hadware til noget tidsvarendene...

For det første så skal man sku skifte det hele ud vær anden månede og det er sku heller ikke til at ha råd til......

Med linux kan du køre selv meget gammel computer uden problimer...

Jeg har haft 8.10 på en 7 år gammel bærbar hvor den kørte hurtiger end den nogen sinde har gjort....
Min pc er 3½ år gammel. kun dens ssd drev er nyt. og den er ikke langsom. men da den var ny var der også hardware for 14.000kr.
Skal man absolut have en sløv pc kan man bygge den over en atom processor og ellers køre lav energi hele vejen igennem. så kan man få en pc der bruger 30-40W istedet for de 300W sådanne en som min forbruger (faktisk forbrug)


Jacob
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis