Bosch opvaskemaskine tager ikke vand ind.

Hej Jeg har en Bosch SRU 40E02SK/32 fra 2008 som ikke tager vand ind. Den har stået i et sommerhus mens det var frost. Jeg har så taget den med hjem i lejligheden og ladet den stå 24 timer for at "tø op". Da jeg starter den på et skylleprogram, virker den fint. Jeg slukker maskinen og drejer programvælgeren (mekanisk, ikke elektronisk) tilbage på nul. Da jeg herefter prøver at starte den igen, tager den ikke vand ind. Der er el på, og pumpen begynder at køre helt uden problemer, der kommer bare ikke noget vand ind i maskinen. Jeg hælder vand ind i maskinen med en spand, og så kører den fint. Den vil bare ikke selv tage vand ind. Hvad i alverden kan der være galt med den?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok den styrebox ved din vandtilslutning der er problemet, enten er det galt med den elektriske del, eller også med de filtre der sidder i den(har set flere eksembler på filtre der er stopet efter forkert montage)det er desvære ikke ret meget der kan skilles ad på dem, men man kan godt få det første filter ud og se om det er helt stoppet...

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Er det Aquastop'en du mener? Den lille, grå boks som sidder helt oppe ved selve vandhanen?

Hvis det er den som det er galt med, hvad gør man så? Jeg kan se at man kan åbne den op, men kan man fikse den eller skal den skiftes? Eller kan man evt slå den fra?

Hvad er der af muligheder?


 

ja lige præcis den, ja du kan godt åbne den men hele indmaden er "krympet" imod fugt,hvis du er heldig kan du måske få blæst det øverste filter rent og prøve at sætte vand på igen, på nogle modeller kan det ene filter tages oven ud af den forskruning du skruer på din vandtilslutning.du kan ikke slå noget fra det er jo den der bestemmer hvornår maskinen skal ha vand.Ved faktisk ikke om man kan få løse slanger med aquastoppet på, den er jo tilsluttet helt inde i maskinene modsat en alm. vaskemaskine hvor den sidder udenpå,så skal du jo hen og ha bagbeklædning og det hele afmonteret.Måske du kan være heldig at kunne måle på ellen med et multimeter hvis du lukker den op.de gange jeg har oplevet de problemer med vandtilførsel er der altid blevet købt nyt.Jeg har også Bosch opvasker, men den har en kontrollampe der fortæller at vandtilførsel er ok har du det på din?

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Nix, der er ikke kontrollampe på. Jeg har haft den af og kigget på filtrene, og de er fine. Det godt nok lidt ærgeligt det her. Jeg har tjekket nette og fundet ud af at en ny kontrolboks/aquastop koster 499. Men så skal man jo os lige have forstånd på at skifte den..

Tror jeg må have fat i en reperatør som kan kigge på den.

 

ja det er bare pisse ærgeligt sådan noget, håber da du finder en go løsning.du må da gerne melde tilbage hva du finder frem til, især hva han siger omkring det aquastop...

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis