dvb-t antenne hvilken en

Skal til skifte mit iptv ud med boxer- så skal have mig en digital antenne. men hvilken skal jeg vælge . skal være til udendørs . Nogen med nogle anbefalinger . Skal være en god stærk model til kniv skapt billede
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med det postnummer kan du sådan set bruge hvad som helst. Selv har jeg en Strong 15, der tager programmerne sendt både fra Danmark og Sverige med en signalkvalitet mellem 80 og 100.  En traditionel UHF kan sikket levere den samme signalkvalitet, men de små DVB-T antenner syner stort set ikke af noget, når den eksempelvis sidder på skorstenen eller gavlen.

Men ellers kontakt http://amel.dk/ , der ligger lige om hjørnet, og garanteret er frisk på lidt rådgivning.

 
Hvilken sender skal du tage? Du skal sørge for at kablet er af god kvalitet og du skal ha en god gameldags antenne da de ny er noget skrammel. Du kan gå ind på www.digitalt.tv og få nogle gode råd prøv at finde Per drage han gør meget i det.
Har luret lidt på sådan en ufo120 model . Tænke lidt kan man spraye den sort. ( har sort tegltag ) Og er sådan en kraftig nok. Vil ikke have en af de gamle dages de er simpelthen for grimme og have hængene .


Hvad med sådan en fra strong af de flade kan man hænge den under udhænget eller skal den op over taget . Mit tag er 7 meter højt til spids
Skrevet af Mr Maggo på 01 mar 2010 23:10

Hvad med sådan en fra strong af de flade kan man hænge den under udhænget eller skal den op over taget . Mit tag er 7 meter højt til spids
Jeg prøvede først at sætte min flade DVB-T antenne op i en gittermast, nok ca. 7 m oppe. Det gav fin modtagelse på DK men ikke tilfredsstillende på de svenske. Så flyttede jeg den ned på østsiden af skorstenen i ca 4 m højde og fik meget bedre modtagelse af de svenske (uden pixeludfald til hverdag). De danske (incl HD) modtages fortsat OK. I den forbindelse blev antennekablet 10-15 m kortere, hvilket måske også har haft en vis indflydelse.

Min pointe er, at der sikkert er så mange lokale faktorer der spiller ind, at du nok først får fuld klarhed over situationen ved at prøve dig frem. 
Montering over tagryggen er i udgangspunktet ikke et krav i min erfaring for at få et godt billede i dit postnummer.
Men vil du vil have en rundstråleantenne og få fuld effekt af den, så bør den vel sidde så modtagelse fra alle retninger er så optimal som mulig.
Med det kostnummer bør du vælge en gitter antenne.
den er dejlig bred.
med hensyn til digital antenner så eksisterer de ikke. det er en and af et marketings stunt at være.

Jacob
Jamen så er forviringen ved at være komplet , halvdelen jeg har snakket inkl 4 antenne foretninger siger jeg skal have en gitter óg den i ufo .. he ikke blevet et hak klogere men tak fordi i prøve , tror jeg prøve en ufo synes simpelthen sådan en gitter er for grim
Ja grim men de virker bedre en en ufo du skal ha signal nok og det kan en go gammeldags klare og ikke de ny smarte modeller klare og der skal ikke meget til for du for hakken og udfald på dit tv. Prøv at se på husene der hvor du bor hvilken antenne der sider der og spør dig frem om hvor godt de tager tv.
Skrevet af nomaden på 02 mar 2010 18:28
Ja grim men de virker bedre en en ufo du skal ha signal nok og det kan en go gammeldags klare og ikke de ny smarte modeller klare og der skal ikke meget til for du for hakken og udfald på dit tv. Prøv at se på husene der hvor du bor hvilken antenne der sider der og spør dig frem om hvor godt de tager tv.

Shhh
Lad nu være med at fortælle ham at en ufo er en underdimensioneret enkelt elements gitte antenne med en naturlig gain på 3dBi med en arig antenneforstærker i røven

Jacob
Jamen alle husene omkring mig har parabol. tror der er 2 som har en almindelig antenne og den ene er en 90 årig på den anden side af vejen. ellers har de fleste iptv her tror jeg og så er der 2 som har en digital antene sådan en flad en hængede ud af vinduet fra øverste etage.

Kan man hænge sådan en af de grimme på loftet er de kraftige nok til det eller skal de ud og sidde på taget.


Jacob det er vel ligemeget om den er dn underdimensioneret enkelt elements gitte antenne hvis den klare arbejdet. Hvilket jeg selvfølgelig ikke ved før jeg har prøvet. Skal siges der hvor den kommer til at hænge er der frit udsyn til en sender der ligge 8,3 km væk

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis