Natur & Miljø

Hej alle lds godtfolk.

Jeg har en meget mager og død ræv i min carport som havde skab som jo er meget smitsomt, så ved derfor ikke rigtigt hvor jeg gør af afdøde mikkel-ræv, - - - har tænkt på at putte den i en sæk og køre den ud i naturen og lade naturen gå sin gang, og lade krager råger musvåger som lever af ådsler, men tænker jo også på smitte-faren i forhold til andre dyr som ræv og andre pelsbærer som kan smittes, men er lidt uvis på om det er det rigtige at gøre, har i en bedre ide' er i velkommen med forslag.

Har også tænkt på at putte mikkel i en sort plastil sæk og i affaldssækken og lade forbrændingen klare ærterne for mig - - - - nej vel !!  men er i et moralsk dilemma det vil nok heller ikke være den rigtige beslutning.

Kan heller ikke komme i jorden og grave et hul til den. Så er som i kan se lidt i vildrede om hvad der er det rigtige at gøre.

Kan vil i komme med et fornuftigt forslag er jeg glad for at høre jeres mening.

M.vh. maskinsnedker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
på med et par plasthandsker i plastpose med den og så forbrændningen
der er ingen grund til at sprede smitten videre men om det skal indberettes
nogen steder at du har fundet sådan en med skab ved jeg ikke


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Høvlebænk.

Tak

Det var også det jeg tænkte på var det mest rigtige for at undgå smitten spredes.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Klippet fra www.vildtsundhed.dk:
 

Skab skyldes en gravemide, kaldet skabmiden. Den graver gange i overhuden, hvor den lægger sine æg. Her udvikles larver, som borer sig ud til hudens overflade, hvor de bliver til voksne mider. Skab smitter ved direkte kontakt. Skab ses oftest hos ræve og hunde, men kan også smitte til andre dyr inklusive mennesker. Skabmiden forvolder en voldsom kløe i overhuden, især på den nederste del af kroppen, lemmerne og poterne og på tyndhårede steder på kroppen i øvrigt. Man skal undgå direkte kontakt med dyr, som er mistænkt for skab. Ved mistanke om skab bør hele ræven eller eventuelt kun huden indsendes til undersøgelse på Veterinærinstituttet.


Så du skal nok gemme den til på mandag, og så kontakte dem


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af Høvlebænk på 27 feb 2010 16:28
...... men om det skal indberettes
nogen steder at du har fundet sådan en med skab ved jeg ikke


Kontakt Falck og spørg. De håndterer i forvejen vildt, der bliver påkørt m.v. og ved ganske sikkert også hvad der er værd at vide om håndtering af skabramt vildt.
FWM

Takker for dit og andres svar, som var neget informativt, kan jo kun blive klogere af det.

Fortsat god dag/aften til alle.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis