Hvilken typer klammer?

Jeg har fået købt 2 brugte klamme pistoler (senco) den ene skyder med klammer der er 6,4mm over ryggen og den anden skydder med klammer der er 9,4mm over ryggen. Hvilken er bedst f.eks til at sætte loft op med, hvilken er mest allround....hvad bruger de professionelle for en størrelse klammer? Vil af med den ene igen men ved ikke hvorfor en jeg skal beholde? så håbede på der var nogle der havde nogle gode argumenter:-)
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at undersøge hvad for en af dem du kan købe klammer til. Men det er altså ikke så brede klammer der bruges til opsætning af eks. lofter.

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværkeren!

Jeg kan få klammer til begge, har undersøgt det, så det kunne heller ikke afgøre det. Men siger du at 6mm længe er nok? har måske lige et par følge spørgsmål. Hvor store stifter/dykkere bruger du til at sætte sandlister op med? jeg tænker på tykkelsen af stiften, er det 1,2mm 1,8mm eller hvor store. og det samme gældende for fodlister og skyggelister. Jeg spørger simpelthen bare for at få et fint resultat. og tak foreløbig:-)
Skal du have et pænt resultat skal du bruge stifter,de er mindst synlige. Men fodlister/paneler kan du ikke opsætte med stifter eller klammer. Der skal mere til at holde den, du kan også kun bruge det i forbindelser hvor du fæster på træ, både klammer og stifter bøjer bare af mod sten o.l.
Det er forhåbentligt en reduktions ventil på den kompressor du bruger, for der skal ikke lige meget luft tryk til de forskellige stifter og klammer, bruger du for højt et tryk, vil det vil stemplet der slår gå ned i træet også og efterlader et grimt hul.
Så du mener også at 6,4 mm klammer er nok? tusind tak for de hurtige fine svar.
Hvis du er interesseret i at sælge den store klamme pistol må du lige sige til
Hej cobban89! Hvad bruger du store klammer til om man må spørge så? det er en senco sls20 m06-17 hvad vil du give hvis jeg beslutter mig for at sælge?
Hvad er maks længden på klammern? jamen var sådan set bare nysgerrig om man kunne gøre et kup, så du måtte bare sige hvad du ville have .

Jamen jeg bruger det til montering af fibergips, da det er meget lettere end at skrue det op.
nu er det ikke såmeget bredden over ryggen der er interressant men mere hvor lange du er istand til at
sætte i pistolerne der er afgørende for hvad de kan bruges til

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis