"Flytte" varme til værkstedet.

Hej Lds folk,

Vi har lige bygget en staldbygning om, således at halvdelen kunne laves til et stooooort og dejligt værksted. Meeen, det  er jo stadig koldt udenfor og selv om sommeren er det ret køligt.

10 meter fra værkstedet har vi et rum, hvori der står et pillefyr. Dette rum har altid en mere end behagelig varm temperatur (medmindre det virkelig er koldt udenfor)

Værksted og fyrrum er adskillt af en isoleret garage.

Så her tænkte jeg, at jeg kunne tage en form for "udsugning" (ligesom badrums ventilator) og befodre den varme luft over til værkstedet. Gennem et langt isoleret rør.
Men i og med, at det er en gammel staldbygning, så ved jeg ikke hvor meget det ville gavne i sidste ende. Ikke at det trækker ind nogle steder fra, men det er jo bare 30-40cm tykke stenmure.

Værkstedet er også lidt over 100m2, så en bette zibro ovn batter ikke meget.

Er der evt. andre måder jeg kan holde varmen på når jeg skal stå og kigge på mine projekter? 

vh Tobias
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det med flytte varme kan du godt men få nu isoleret ordentlig først med alt hvad der til høre det vil du ikke fortryde
og når du alligevel er i gang så sæt et kalifæreblæser op der bruger varmt vand fra dit fyr
og en god ide er at sætte en dyb udslagsvask op i værkstedet nu du er i gang
så er det meget nemmere lige vaske hænder før man går ind til aftens maden

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

set er der ingen brandfare ved da det kun er overskudsvarme fra rummet af

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Systemet du leder efter er opfundet og købes i samlesæt i byggemarkedet og hedder et varmeflytningsanlæg. Det der med brandfaren forstår jeg ikke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej igen, jeg har ikke meget for stand på det, men så vit jeg ved skal et fyre rum vare bransikret, med bran døre og så vider.
vis der skulle blive brand i fyrerummet vil røj og meget høje tempratur blive ført direkte til værksteder og ville ledt kunne antende der, men som sagt har jeg ikke meget forstand på det, det var bare en tanke,

mvh nicolai:o)
Nic, jeg har helt lovligt en brændeovn inde i mit værksted. så mon ikke det går at lede varme fra et fyrrum ind i et værksted?

Jeg tror så ikke på, at det vil give tilstrækkelig med varme, og vil forslå at føre et par rør med centralvarmevand ud til garagen og så opstille noget kalorifere.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis