Varmtvands cirkulation med PEX rør

Hej. Er det muligt at lave cirkulation på det varme brugsvand i pexrør, uden at benytte en rør-i-rør løsning? To pexrør må jo ikke umiddelbart samles ved tappestedet, så har lidt svært ved at se hvordan returen føres tilbage til varmtvandsbeholderen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om der er pex eller rør i rør, bliver veldet samme vedr. monteringen?
Hm?
Det jeg mente med rør i rør er et system som fx http://content.wavin.com/WAXDK.NSF/pages/produktnyt_cirkulation_041105DK
hvor der løber et tyndt rør inde i det almindelige pex rør, og så igen et tomrør udenom.

Men det er jo en væsentlig dyrere løsning end hvis der bare blev benyttet almindeligt pex til returen.
Nej det kan jeg da godt se, en alm pex til returen kan da sagtens lade sig gøre, men om det er en lovlig metode ved jeg ikke...
Nej, det er jo lige det.
Alternativet er jo at sætte et synligt fordelingsrør med 3 afgreninger (frem, retur, udtag) i vaskeskabet, men det er jo bestemt ikke den mest diskrete løsning...
Jeg synes da jeg har set PEX udtag/indmuringsdåser et eller andet sted med to PEX tilgange - de må da være super egnede til denne opgave ?

/ Claus

Ja, har også set dem, dog ikke VA godkendte så de må bruges i vådrum. Ellers var det jo helt sikkert løsningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis