Nyt listeloft

Hej.

Kort fortalt skal jeg have nyt listeloft i min stue og vil høre om jeg i den forbindelse skal tage det gamle ned eller bare smide den nye udenpå det gamle. Hvilken betydning har det for loftdåserne - behover jeg en elektrikker hvis jeg tager det gamle ned først?

På forhånd tak!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt smide det direkte på det gamle loft, hvis ledninger i dine lampesteder er lange nok til at kunne nå under underkant loft, så kan der nemlig monteres et par forøgelses ringe i lampestedet.
Okay - jeg tager det gamle loft ned først. Men så behøver jeg vel ikke gøre andet end at save huller til loftudtag med et kopbor? Det kræver vel ikke jeg har en elektrikker på besøg vel?
det skal en elektrikker nok svare på, men jeg mener at hvis dåsen ligger plant med underside loft er det ok. men lad os lige høre fra en trikker
Ja det skulle der ikke være problemeri (medmindre det ikke er korekt udført nu)
Du skal så også have en ny dampspære.

PS hvis der er isolering over, er der risiko for at det hele falder ned... (isoleringen altsår)
Annonce
Nemlig, pilles den gamle loft ned, så skal damspærren også skiftes, og der kommer sikkert en del isolering og støv ned.

Derfor ville jeg også bare montere dem direkte på det gamle loft..
så kan man jo være så smart at man ikke piller det hele ned på en gang
Hvis man skal have, sat dampspære korekt op, skal der tages en del af det gamle loft ned først.
Nok til at isoleringen dratter ned, hvis det har de tendenser

mvh jens
det er jeg nu ikke enig i, det er lykkes for mig flere gange, og jeg mener da jeg ved hvordan man sætter dampspære op eftersom jeg er tømrer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis