Radiator virker ikke

Hej
Jeg har en radiator som ikke virker, jeg har prøvet at banke på siden og massere stiften og den kører fint frem og tilbage, men der kommer ikke noget varme...? hvad kan jeg gøre, skal jeg virkelig have sat i en bliktud eller er der noget jeg selv kan gøre? alle andre raditorer virker helt fint.
Frederik
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lade være med at sætte termostaten på igen og se om der efter et stykke tid kommer varme igen.

Kommer der luft/vand ud af udluftningsskruen?
jeg har prøvet at lade den står uden termostat og stiften kommer fint ud når jeg trykker den ind og der kommer også lidt vand ud hvis jeg tager stiften helt ud. Jeg har prøvet at lufte ud, men der kommer kun vand ud... skal jeg prøve at lufte mere ud? kan der være en luftlomme bag vandet?
Kan du mærke en fjedervirkning (modtryk) når du trykker stiften ind. Prøv at lukke for alle andre radiatorer i huset og se om det har nogen virkning.
ja det kan jeg godt! ok det prøver jeg lige når jeg kommer hjem... der er masser at tryk på anlægget og godt varme alle andre steder:-)
Annonce
Der kan stå en luftlomme før din radiator eller måske skidt der skal væk først. Men husk lige stiften en gang mere...
Nu skriver du, at der kommer "lidt" vand ud, når du hiver stiften ud.

De gange jeg har hevet stiften ud, både herhjemme og på mit arbejde... kommer der rigtig meget vand ud.... så måske er der ikke lige det flow der skal være i systemet.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr. Der skal ikke komme vand ud.....

Ellers er ventilen defekt.
Så har det nok bare været forbigående defekt... alt virker som det skal, når stiften proppes i igen.

Og sådan har det været i årevis på de ventiler jeg har "masseret". Og det er alligevel blevet til en  40-50 stykker.

Måske har der siddet noget skidt, som så kommer ud... ja, hvad ved jeg... der er kommet varme i de radiatorer jeg har fumlet med... og det er jo rart om vinteren

Men kan da godt se pointen med en defekt ventil....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr. ventilen er indrettet således at stiften under normale omstændigheder kan skiftes uden at der løber vand ud. Eller risikerer man at ventilen er utæt hele tiden. Kalk og snavs får dem til at hænge og dermed blive utætte.

Du har ret i at det virker "normalt", jeg har nok skiftet lidt flere og fået dem til at virke gennem tiden. Der skal dog advares mod at der kan komme meget vand ud og specielt ved visse typer kan man stå med hele ventilhovedet i hånden og alt vandet på gulvet - det er ikke til at spøge med.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis