Fundament - dybde?

Jeg er blevet i tvivl om de to øverste lag letklinker i et fundament til en bolig, kan være en del af de ca. 90 cm frostfri dybde..?

Altså; jeg graver en rende på 90 cm i dybden i forhold til terræn. fylder f.eks 75 cm beton i, og lægger letklinkerne ovenpå, så de er i niveau med den højde fumdamentet skal have - kan det gøre sådan?

Min baggrund for spørgsmålet er, at hvis jeg skal fylde op med 90 cm beton til terræn, så bliver min fundaments højde for høj, når de to lag lovpligtige letklinker kommer ovenpå.

Udover det, har det også betydning for den præcise mængde beton jeg skal bestille/budgettere

Mange hilsner
Polite
 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo ikke for betonen skyld man siger 90 - 100 cm dybde af fundament, men for at opnå fast og frost fri bund.
Det opnår du jo hvis du lægger de to lag letklinker og med regner dem i den totale fundaments dybde.

Husk amerings jern forneden og foroven i betonen. Alt afhængig af hvad det er for en bygning der skal stå på fundamentet er det vist 40 centimers bredde på et fundament og isolering i den øverste række letklinker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis