Spartel og glasfilt på kalket indervæg

Hej!

Jeg er ved at renovere hus og har skrabet tapetet af en indervæg. Herunder er der kalk, på et lag af puds.
Jeg vil gerne have væggen fin og flot, med glasfilt yderst.

Hvad skal jeg gøre ved kalken? - skal jeg bare slibe, grunde og spartle ovenpå?

takker,

//NIKLAS

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det da ikke er limfarve der er på vægene ! Men du skal såmænd bare smørre noget murbinder på, så kan du spartle o.s.v. til væggen er jævn som du vil have den, herefter en gang murbinder mere inden du begynder at lime filten på.

V.h.  Håndværkeren
Hvis der er løst kalk så skrab det af først,derefter vask grundigt i grund rengøring et par gange,derefter som Håndværkeren skriver.

Tømreren.

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
vask det ned før du gør noget andet.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Som det tidligere er nævnt, er der nok tale om limfarve (maling fra gamle dage).
Hvis det smitter af ved at røre med en fugtet finger er det højest sandsyneligt limfarve. Tag en svamp eller kalkkost og vask indtil al farven er vasket af, skift vand ofte. Alt løst puds skal fjernes, er der tale om mindre steder og huller kan du lukke dem med Polyfilla ellers må du pudse op på ny.
Efter afvaskning og evt spartling er det en god ide at grunde med forankringsgrunder/microdispers, for at sikre en jævn sugende overflade til opsætning af filt.
Husk filt skjuler ikke ret meget så vær omhyggelig med at spartle og slibe.
Herlig hilsen Leif
Kan kun tilslutte mig Leifs indlæg. Du skal i gang med den store svamp og vaske væggen godt og grundigt ned. Husk at alt skal være væk inden du begynder at behandle med nye produkter.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også