BMW MOTOR

Er der nogle der kan forklare mig hvor hurtigt en BMW motor d7 kan sejle , min kommer kun op på ca 4 knob, den er på 7,7 heste, samtidig når jeg speeder op motoren bliver udstødningen meget sort sammen med kølevandet.

Ole Kielstrup
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så må du fortælle noget mere om båd skrue motorens omdrejninger osv..
Hvordan går motoren i fri med store omdrejninger..

Har den tidligere kunnet mere ??

Måske er motoren bare for lille !!

Venligst Njord smile

MVH Njord
Motoren sidder i en MAXI 77 fra 75 og jeg har lige købt denne båd det er en encylentret diselmotor som er søvandkølet det er alt hvad jeg ved om den, såvidt jeg ved er motoren fra 80 erne, der er ikke mange instrumenter i båden angående motoren det eneste instroment er et voltmeter

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af eitel (den 05-08-2003).]

Ole Kielstrup
Umiddelbart burde motoren jo kunne noget mere !

Det er sikkert en justering og måske et skift af dysen der skal til. Jeg er bestemt ikke motor ekspert men prøv at snakke med den lokale motor mand og beskrig hvad der sker/ikke sker. Så vil han sikkert kunne indikere hvad der er galt.

Hvordan virkede motoren da du købte båden ??

Virkede den lige så ringe dengang ?

Hvad siger sælgeren ??

Men jeg mener at kunne huske et eller andet omkring disse BMW motorer ikke var specielt velfungerende men kender dem ikke personligt.

Venligst Njord wink en glad amatør smile

MVH Njord
Tak for svaret, men den gik på samme måde da jeg købte båden for 14 dage siden, jeg må tale med en motormand men mund ikke den får for meget disel når den er meget sort i udstødningsvandet, så det er nok en justering

Ole Kielstrup
Ja tak for svarene, men jeg må gå videre til en sagkøndig da jeg ikke har en brik forstand på motorer og slet ikke disel

Ole Kielstrup
Prøv at skifte brændstoffiltret,det kan meget sansynligt være årsagen til at motoren er sløv og oser.

mvh kurt v
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis