VOLA trænger til kærlighed

Hejsa

I mit badeværelse har jeg et VOLA armatur, der efterhånden er rigtig stramt; specielt håndvask/bruse omskifteren er næsten ikke til at dreje.
Jeg har fået grebet af, men hvad gør jeg så - kan man skille det mere ad - og med hvad?

Se evt. vedlagte fotos.

Mvh. Peter

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du Googler : vola armatur sidder fast
Så får du 3 resultater omkring emnet.

Det ser umiddelbart ud til, at det er et kendt problem med VOLA armaturer, at de sætter sig fast.

Som jeg læser det, skal der enten bare renses bag grebet, alternativt skal du have fat i en speciel nøgle, som angiveligt kan fås ved VOLA, uden beregning.
Den skal bruges for at skille armaturet ad.

Deres hjemmeside er: www.vola.dk

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej,

Der skal kun bruges special Vola aftrækker til et-grebs armature når de sidder fast. Jeg talte med en venlig Vola medarbejder, som for talte hvordan man renser/smører bruseomskifteren:

  1. Af med omskifter
  2. Af med omløber (papegøje tang med våd klud - eller cykkelslange, så omløber ikke bliver ridset)
  3. Afmonter omskifter med stor svensknøgle 
  4. Bank forsigtig omskifterspindel ud
  5. Rens/slib med meget fint sandpapir og smør den med armatur fedt
  6. Monter det hele ingen :-)

 

Se vedlagte billeder. Og virker det ikke, skal man anskaffe et af disse 2 servicesæt 

Vola VR1400 (tror dette alene er spindlen) eller Vola VR1400+20

Mvh,

Jackie



Hej Jackie 
Super guide - tak for det.
Hvordan fik du greber løst (step 1) mit greb sidder uhjælpelig fast :(
Mvh
Peter
Jeg har købt Volas aftrækker til punkt 1. Bruges til de fleste af deres forskellige greb. Kan huske jeg måtte ringe til dem og VVS nummeret på aftrækkeren. Herefter bestilte jeg den hos billigvvs.dk
Ja, det er den; men jeg kan ikke se om bøjlen er med, som skal bruges til de greb hvor der ikke styrer vandmængden. Ellers kan du ikke trække det greb ud som styrer om vandet går til bruser eller håndbruser.

Aftrækker​​​
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis