Privat firmabil betalt af mester.

Ved ikk lige hvor jeg skal stille spørgsmålet. Ville godt have mester til at betale for min egen firmabil. Det med km. Penge synes jeg er noget møg, hvis jeg fx. Arbejder hjemme nogle uger eller har en måneds ferie. Så kommer der jo ingen penge ind, men bilen skal jo stadig betales. det pga. sæderne. Hvis det koster mig 2000/mdr hvordan kan han så betale dem på en smart måde. Ville jo blive for dyrt hvis han skal betale 4000 for jeg kan få de 2000 efter skatten. Kan jeg ikk leje den Ud til ham uden jeg får fortjeneste og slipper skatten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt hvad din mester måtte betale dig for brug af din bil arbejdsmæssigt skal beskattes hos dig uanset hvad du kalder det. Leje er f.eks. også skattepligtig.

Det er kun skattefrit, hvis det er km penge - og efter statens taktster.

Hvad mener du med bilen skal stadig betales det pga. sæderne ? Jeg går ud fra, at bilen er din egen. Om den så er på gule plader eller hvide er sådan set ligyldigt i relation til SKAT og din arbejdsgiver (km penge).

Så nej, der er ingen "smart" måde - og heldigvis da. Ellers skulle alle vi andre skatteborgere jo betale for at du kunne udnytte en "smart" måde ikk ;-)
at du ikke får kørepenge ind under ferie er jo kun rimligt , taksten for kørsel skal jo kun dække dine udgifter til bilen og kun for de km du køre arbejdsmæssigt , resten må du selv betale som alle andre
kan de kørepenge du får ikke dække udgifterne for den procentdel du køre arbejdsmæssigt kan det kun blive dit eget problem , så har du jo købt en bil der er for dyr at køre i både afdragsmæssigt og vedligeholdelse
den km-takst du får i dag kan nemt dække en bil af rimelig god kvalitet , så du har ikke noget at klage over
og det kan aldrig blive arbejdsgivers problem at du vil have en bil der koster mere end du har behov for
Hihi det var ikk sådan smart jeg tænkte at jeg ville snyde nogle. Jeg har brug for at tage mine små børn med i Vuggeren på vejen som er fuld lovligt. Men har flere børn end sæder. Tænkte at hvis han betalte Eks. 2000/mdr til et leasingfirma, kunne han lige så godt betale det til mig for leje af bil. Syntes bare ikk de 1,80kr dækkede noget som helst. Måske hvis man alligevel havde bilen, men ikk hvis den først skulle indkøbes.
Har så lige ser på skat.dk at det er den forkerte takst jeg har set på og ligger på 3,56kr som jo er noget helt andet.

 

Men når jeg så sidder og regner på 20.000km om året, bliver det jo vilde dyrt for mester. Så den ide får jeg nok ikke igennem hos ham alligevel.

 

Hvis du stiller din egen bil til rådighed, kan du så ikke forhandle en højere løn..!
Det gjorde jeg i forbindelse med brug af egen mobil, da jeg ikke vil rende rundt med to, og heller ikke vil betale denne nye skat...!
om det så går lige op eller hvem der tjener på det ved jeg sku ikke, men jeg er tilfreds !!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis