hvor kommer de fra

Tit lige før jeg er ved at falde i søvn, og også ved andre lejligheder, kan jeg med lukkede øjne se mennesker, enkelte eller i flok, og jeg kan som i vågen tilstand kikke nærmere, ansigterne og andre detaljer er fuldstændigt klare, og det er ikke nogen, jeg kender. Så hvor f..... kommer de fra, er det nogen, man har set, men ikke lagt mærke til, eller er det underbevidstheden, som danner dem. Det kan være en befærdet gågade, og mange ansigter  kan ses, ingen dubletter. Nogen idéer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En tur til en regressionsterapeut kan måske give dig svar på din undren....

Det er ihvertfald en spændende oplevelse at prøve......

F.eks om man har levet et liv før dette.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
På baggrund af PM ( tak for det ) , må jeg hellere lige præcisere at, det ikke er noget, som gi'r mig nogen problemer af nogen art. Kun undren over hvordan alle de billeder opstår, har jeg set dem før uden at notere dem, og har hjernen så alligevel optaget dem og viser mig dem engang imellem. Et forslag var at jeg kunne se ind i en parallel verden, men!!!. Måske skulle jeg nævne at jeg ikke er troende og rimeligt nøgtern, men er lidt nysgerrighed overfor ting, jeg ikke kan se en umiddelbar forklaring på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Rigtig mange beretninger om f.eks. ufo-bortførelser stammer fra folk, der lige har lagt sig men 'ikke sover endnu'.

Hjernen befinder sig formodentlig i en slags mellemtilstand, hvor dele af den er bevidst nok til at huske og reagere på input, men disse input kommer fra underbevidstheden, der allerede er gået i 'drømme-mode'.

Jeg har et par gange oplevet noget lignende - min afdøde svigerfar siddende som en lysende aura for enden af sengen, og en ikke særlig rar 'tilstedeværelse' i en anden del af soveværelset, men ingen af gangene har jeg med sikkerhed kunnet sige, at jeg ikke halvsov.

Jeg tror ikke på spøgelser, men er skideræd for dem

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Noget lignende ?
Det synes jeg nu ikke, fordi du ser en du kender, medens de ansigter jeg ser, er aldeles ukendte for mig. Jeg kan da også godt halvdrømme om nogen jeg kender, men så er ansigterne jo deres, og ingen mystik der.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Når du går på en befærdet gade, vil dine øjne og underbevisthed se og registrere en masse forskellige ansigter. Hvis hjernen så ikke syntes at der er noget vigtigt ved dem, f.eks. at du genkender dem eller at de ser godt ud, så bliver de "glemt" - svarende til at du på computeren smider et billede til affaldskurven.
Når du så er ved at falde i søvn, kan det være at "affaldskurven" skal tømmes, d.v.s. at filerne lige kommer op igen inden de pakkes helt væk.
Håber at min computer-analogi er til at forstå, selv om det er lidt langt ude. Jeg er ikke psykolog eller noget, syntes bare at det lyder logisk.




Green

Hej lynæs,

Der kunne måske være tale om hypnagoge hallucinationer.
Ikke at jeg har forstand på den slags, men har søgt og læst lidt om sådanne "syn".

Prøv evt. selv at læse videre her:
http://www.ekfeldt.net/hypnagogia/faq.html

For en sikkerheds skyld, ville jeg da lige tage et smut forbi lægen, for lige at udelukke andre, mere alvorlige tilstande.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr. Måtte jeg anbefale du læste indlæggene inden du sprang ud i den slags pladder.
i al venlighed.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs... du ved, at jeg altid læser alle indlæg, i en tråd før jeg kommenterer på tingene.
Eller det burde du da vide. 

Jeg holder fast i mit råd til dig.... kontakt lægen.

I al venlighed er det useriøst at kommentere et seriøst indlæg med udtalelser om  "pladder".
På den af mig refererede side, beskrives nogle hypnagoge hallucinationer som:
"Jeg har sjældent set menneskelignende væsner. For mange er dette dog mere reglen end undtagelsen"
Det passer da gevaldigt fint med det du beskriver i tidligere indlæg.
De ting som Albino beskriver passer iøvrigt også på de hypnagoge hallucinationer.

Men, som sagt er "pladder" er ikke lige det jeg forventer af svar fra en mand som dig, når man seriøst prøver at være konstruktiv.... tak for i aften... du har tråden for dig selv herefter No more comments!

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

En gang pladder til.
Det kan da godt være du har læst det, det er så beklageligt at du ikke er i stand til at se, hvad der står.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis