De skide håndværkere og Deres tilbud....

Knurre -snerrre - brumme....

Projekt udestue er nu nået tilbage til nul-punktet...
Se denne tråd.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...afv/topic/

Nu har vi efter 3 måneders jagt på 2 tømrermestre  endelig fået tilbud hjem...
(de 2 kom allerede i oktober og tog mål og lovede højtideligt at der var tilbud inden ca en uge..)

Men her på matriklen kan vi tilsyneladende ikke kommunikere så det kan forståes

Her er nogle af de ting som vi bestilte, og tømrenes forslag i tilbudene...

Plastikelementer - begge tilbud lød på træ (Vi er jo tømrere)

Termotag i pvc med "heatstop" - begge havde almindeligt termotag - dog begge i plastik

Fald ensidigt ud fra (vinkel)huset - den ene havde fald mod huset (benytte den eksisterende tagrende) Den anden fald den modsatte vej end der var bestilt

Punktfundament - begge sagde at det ikke var muligt -så fuld fundament uden for tilbuddet fra dem begge

Så lille trin som overhovedet muligt (handikapvenligt) - altså 3-4 cm gør da ikke noget vel ?
Foldeparti ? - det havde den ene glemt - den anden byttet ud med en skydedør...

Så nu står vi så her... kan ikke bruge de tilbud til noget som helst -undtagen forhøjelse af blodtrykket
Udestuen skulle meget gerne være færdig til Påske...   Meeen det bliver vist ikke i år...
Har andre lignende erfaringer med bestillinger og tilbud der overhovedet ikke hænger sammen ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh ! men prøv dog at skrive til Koluda Byg han er her på LDS. som bruger, måske han kan hjælpe dig.
Men du har ret, det er underligt at mange Håndværkere køre på helt deres egne normer for hvad man kan og ikke kan.
Min Bror har selv lige bygget en udestue, ved at bestille det han skulle bruge og "knalde" det op selv. Og den står bare på fliserne med noget vindpap under, der er ingen dørtrin det er thermo elementer, altså trærammer med thermo vinduer og et par dører. Og så er der et thermo tag på. Han har fået lidt hjælp af svigersønnen der er Tømre.

V.h.  Håndværkeren
Håndværker : der bliver et spænd på 4 meter -så en eller anden form for sokkelsten er nok nødvendig...

Jakob -Jeg tror ikke nogen af tømrerne er i tvivl om, hvad jeg mener med deres tilbud - den ene ville godt kikke på det igen...Men vi har ikke hørt noget fra ham -endnu...-og tvivler på at det sker....


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Min brors er 3,5 m. bred. Så det behøves altså ikke hvis terassen er ordntligt opbygget fra starten.
Skrevet af PeterR på 15 feb 2010 10:24
Koluda Byg, har du checket postnummert Håndværker, han er fra vestsjælland.
Ja og hvad så, tror du ikke han er villig til at flytte sig efter arbejde, det er Håndværkeren i dag. Min brors ene svigersøn er Tømre og bor på Sydfyn, men størstedelen af hans arbejde befinder sig i det Nordsjælandske. Han køre på arbejde om Mandagen og kommer hjem om Torsdagen !

hånværkeren det kunne jo også være at det var sjællanske håndværkere Peter R havde et horn i siden på

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Af en eller anden grund er det som altid jyder der bosætter sig her i området, jeg tror altså ikke der er penge i at tage den anden vej. Jeg er sikker på at lønningerne kan laves højere da 2 ens byggerier er dyrerer her i området. Ude tillæg burde være de samme. Men i krisetider, ja der er folk altid mere mobile.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis