Drivhus temperatur

Hej Alle.
Jeg har læst alle drivhustråde, her på sitet..
En ting jeg undrer mig over; Er der OM VINTEREN, mindre koldt i et drivhus end udenfor det? Eller er temperaturen nøjagtig den samme inde og ude om vinteren?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der vil altid være varmere i et drivhus i dagtimerne om vinteren, med mindre det er meget overskyet eller regner. For selvom det er lettere overskyet trænger solens varmestråler igennem skylaget og påvirker drivhuset.

V.h.  Håndværkeren
Temperaturen i et drivhus, kan svinge helt vildt meget.
Jeg har en udestue med glas på de 3 sider, med alm tag, og selv her svinger temperaturen meget voldsomt. Når solen er sat frem, kan der blive uhyggeligt varmt der ude.
Om det er grunden til, at vi ikke har haft held med planter der, ved jeg ikke, eller også har vi ikke "grønne fingre".
Det eneste der kunne trives var en vin og et par figenplanter, men de gik så til gengæld helt og fuldstændig amok. Dem opgav vi.
Alle mulige andre, her under en meget stor og flot stuebirk og et voldsomt gummitræ er nu ikke blandt os længere!
Der er aldrig nogensinde antydningsvis frost, men ofte mega varmt.
De samme vilkår vil vel optræde i et drivhus, blot krydret med frost i ny og næ?

Med venlig hilsen
ktm

 

Næsten ! der er dog den forskel at der er automatisk vindues åbnere på de fleste, og på høj sommeren smørre man enten skygge pasta på glasset eller lægger hvide lagner på taget. Førhen brugte man stråmåtter, men dem kan ikke få mere.

Ktm. du kan da have Sukulenter i din udestue, de vil trives og tager ikke magten fra dig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis