Terrasse pris...?

Hej
Jeg skal have anlagt en terrasse på ca. 50kvm, der har tidligere ligger fliser på ca. halvdelen af området, men jeg vil tro der skal en helt ny grusbund på det hele! Terrassen bliver rektangulær så der bliver ikke nogle besværligt rundinger. Der kommer ikke noget tung trafik på området, kun mennesker og en kat:-)

Er der nogen som har et bud på hvad en anlægsgartner ca. skal have for sådan en opgave? Jeg regner med det skal være holme/herregårdssten, er det meget dyrere end fliser...?

Med venlig hilsen
Frederik
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi fik sidste sommer tilbud på lægning af 50 m2 herregårdssten for 15.000, det var med afgravning, opbygning og fliselægning
Normalt regner en anlægsgartner med ca. 300,- 350,- pr m2, hvis arealet er let tilgængeligt. Vælger du selv at udgrave den eksisterende bund, er der som regel 50,- 100,- at spare pr. m2. Det er som regel en opgave der er enkel at udføre, og ikke kræver den store uddannelse
Bor du på sjælland (i en radius af ca. 100 km fra kbh) så kan du tillægge ca. 100,- ekstra.
Alle priser er eks. moms. ;-)
ja men hvis du selv udgraver skal du også vide at der bliver forbehold for at det ikke holder pga jordforhold.
Shit er det så dyrt...! Men mon ikke man kan få et godt tilbud i det tidlige forår hvor de ikke har så meget at lave? kan man ikke lave det ligeså snart der ikke er frost i jorden?
Annonce
ja men hvis du selv udgraver skal du også vide at der bliver forbehold for at det ikke holder pga jordforhold.

Hvis der i tilbuddet fremgår et sådan forbehold, så find en seriøs entreprenør.
Selve opbygningen af det nye bærelag, er jo ikke bygherrens ansvar.

Shit er det så dyrt...! Men mon ikke man kan få et godt tilbud i det tidlige forår hvor de ikke har så meget at lave? kan man ikke lave det ligeså snart der ikke er frost i jorden?


Det bedste tidspunkt at indhente tilbud er lige nu, hvor vejrlig holder de fleste anlægsgartnere inde. Her kan de føle usikkerhed om årets ordrebog. Venter du til de første erantiser er fremme, så kimer telefonerne hos gartneren, og han føler ikke behov for at sikre ordrebogen yderligere. Jeg har været selvstændig anlægsgartner i 4 år, og kender udemærket gamet.

Ok så må jeg hellere komme igang!

hvormeget skal der graves af så der kan laves et godt bærelag?

du skal helst ha alt muldjorden væk. dog min 20cm stabilgrus som underlag.
hmm ok... det er på en skrå grund så der er lavet en væg og deroppe er terrassen. tror bare den er fyldt op med jord og så lidt grus på toppen... de gamle fliser var ikke særlig ujævne, men bare slidte (sådan nogle 8 kantede nogle som var ret grimme) så vi har fjernet dem og så skal den værre lidt større... men skal jeg virkelig fjerne alt det jord?? det er jo 25kbm hvis den er 0,5m høj og så 10x5m det lyder godtnok dyrt i stabilgrus!

kan man ikke nøjes med 20 cm stabilgrus ovenpå jorden?
jo måske kan det godt lade sig gøre, men hvis jorden synker så følger terassen med, jeg ved jo ikke hvor hård jorden er hos dig. men igen hvis det andet har holdt så er det jo ikke noget problem.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis