ABS lampe lyser i opel vectra B 1998

hej kloge hoveder
Jeg har en Opel Vectra B fra 1998 - nu er abs lampen begyndt at lyse - men først nå jeg kommer op i nærheden af 60 kmt -
Den bremser godt nok -  men engang imellem starter abs systemet og så skratter det helt vildt og så er det som om den ikke bremser så godt
nogle gode ideer
Flemming
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg på ingen måde Opel expert, men har da hørt at det ikke er et ukendt fænomen, som skyldes en defekt Asb-blok.
Da det er et ikke ualmindelig problem, er det svært at finde en brugt, og en ny er ikke helt billig.

Men om det skyldes andet ved jeg desværre ikke.
Tandkransen, der sidder på trækleddet ude ved forhjulet i den ene s ide, er til ABS. De har det med at ruste op. Originalt kan du kun få hele leddet, men hvis du ringer til Tegllund i Vejen (Opel) og snakker med Frede, kan du købe een løst.Den skal vist tages med aftrækker. SÅ det nemmeste er at tage leddet af først. Bøvl? Jo, men du sparer knaster.

 

kan det ikke bare være at en af bremserne hænger? ?.. prøv at gennem tjekke din bremser en gang samt skiver. som regl er det der for at abs bremsen lyser
du skal prøve ome dine sensorer og tjekke tandkrans (abs ringene ) om den er knæket. ale sensorer er i orden hvis den forst lyser efter nogle kilometre så kan kun være ABS ring som er defekt. Der er en fejl mulighed mere , afstand melem ABS sensor og ABS ring.
Den slags fejl ta 15 min til at konstatere fejl. Kører du forbi min værksted er det gratis til at konstatere fejl.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Annonce
Hvis du i andet ærinde kommer forbi Holbæk, har jeg Opel scanner udstyr så evt. fejl kan aflæses /slukkes.. Har selv VB

Mange hilsner
Polite
 
Jeg har samme problem, så håber der er nogen der kan hjælpe mig på Sjælland, til trods for at denne tråd er gammel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis