elvandvarmer

Er flyttet i ommerhus med metro elvandvarmer 60 l.. Har ikke en dyt forstand på elvandvarmere.
Vandet er alt for varmt (kogende) termostatknap står på ca "kl.19", for det har jeg fået afvide den ca skal.
Er det almindeligt??
Skal jeg bare skrue ned?? for at få mindre varmt vand - har læst at 55-60 grader skulle være ok!?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min 160L står på ca kl 17, og det er meget passende for os.
Grunden til at den står så højt, kan være for at så er der vand til et længerer bad, da der blandes mere koldt vand i.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jamen så prøv dig frem, til du finder den rette temperatur.
Det kan hurtigt blive meget dyrt, hvis den varmer hele tiden.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok...vandet er lige kogende varmt hvadenten knappen står på kl.9 eller 2...men mht til lys og klik af kanppen så skulle termostaten virke...???
Skrevet af pingoline på 20 jan 2010 11:26
Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok...vandet er lige kogende varmt hvadenten knappen står på kl.9 eller 2...men mht til lys og klik af kanppen så skulle termostaten virke...???


I så fald, kan det lyde som om at termostaten ikke virker mere, for der skulle gerne være stor forskel på om den står på kl 2 og kl 9.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Inden du skifter vandvarmeren helt ud, skal du huske at termostaten virker ligesom i en elovn/komfur.
Hvis du skruer længere ned for temperaturen på din beholder, skal der jo gå en del tid førend vandet er blevet enten afkølet eller brugt. Jeg læser det som om du bare skruer ned for din termostat/indstilling og derefter tænder for det vare vandhane vand
Er der noget jeg ikke har forstået ?
Nu har jeg slukket for elvandvarmeren - lukket det varme vand ud af hanen til der kun kom koldt vand ud -sat knappen på kl.13 og tændt igen for strømmen...så må jeg se hvad der sker...???
Præcist. Men du behøver ikke at lukke alt vandet ud af hanen. Du kunne eks. have taget dig et bad eller lign.
Jeg har selv elvandvarmer og metoden jeg bruger er at skrue lidt op eller ned og så vente et døgns tid.
Dit varme vand skal være 50 grader på den vandhane/aftapningssted der er længst væk fra din varmtvandsbeholder.
vandet skal være 55c eller kan der komme bakterier i vvb
Nu har jeg haft tømt beholderen for vand iaftes! Tændt vandvarmeren påny. Knappen klikker og lyser og slukker efter et par timer. Men vandet er stadig kogende. Der må da være noget galt. Varmelegemet er nyt/udskiftet.
Nogen der har et bud på hvad der er galt???
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis