Zafira vil ikke starte

Er der nogen der ved hvad der kan være galt med bilen
når den har stået et par dage så er den ikke til at starte, den har fået skiftet gløde rør, der ca 12,2 volt på, den drejer også motoren rundt, starter men går ud igen da den ikke kommer helt rigtigt igang, (hoster og køre urealmæsigt) der efter giver den en lille prut af og til men vil ikke rigtigt igang.
Er det fordi der skal mere støm på for at kunne starte eller hvad ?
Har tidligere haft problemmer med den da jeg "sov" og kom til at hælde bezin på den
men det er over et år siden, og den har kørt uden problemer siden da, har do lugtet lidt af diesel siden, ved ikke hvorfor.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
glemte lige at skrive at det er en opel zafira 2.0 dti 2002
Uldal, jeg er temmelig sikker på at 12,6 volt er det der skal være. Hvis den lugter af diesel, så kunne det jo tænkes der var kommet en utæthed som er blevet værre med tiden, pga. kontakt med benzin. Ellers dyserne kunne være et problem.


 

dyserne står nu ikke af alle 4 på een gang. En diesel skal have fuld power på batteriet for at starte - speciels de famle Zafia'er. M.h.t. benzin på en diesel er du heldig. at det er den gamle type pumpe. De nye højttrykspumper står af bare man holder på den forkerte side af en benzinstander. Kan være brændstoffiltret der er stoppet.

 

Hvilken farve har udst.gassen når den lige springer lidt igang?? Hvis den er HVID er det dit brændstofreturløb der er utæt, typisk problem på X20DTL, så løber brændstoffet tilbage til tanken og pumpen skal bruge LAAAANG tid på at suge det op til motoren igen.

Mvh. K.Davidsen

tak for de mange svar, det lykkes mig at få gang i den, og jeg tror faktisk at at flere af jer har ret, mit batteri skal nok skiftes, og så tror jeg du har ret med hensyn til at dieselen løber tilbage i tanken, det giver nemlig mening, at jeg når at kører batteriet fladt inden den har trukket diesel frem, det passer også med at det kun er når den har stået stille nogle dage.
jeg prøver at tjekke brændstofrør, tak for det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis