tag

Hej.
Vi har købt et hus med tilhørende 60m2 isoleret garage. Garagen er beklædt med træ på facaden, støbt betongulv og taget er ståltrapez. Mit problem er at der dannes kondens under tager, hvilket jo skaber en del fugt i garagen, som med sikkerhed nok giver svamp, hvis altså jeg ikke finder en løsning. Mine egne tanker har bestået i, at enten skifte ståltrapezen med et ikke konndensskabende tag, eller at beklæde med undertag. Synes dog at begge løsninger er noget omfattende. Vil derfor høre om der skulle være nogen, som ligger inde med en anden viden jeg kan drage nytte af.

Taget er bygget op på følgende måde: Spåndplade-fugtspærer af plast, isolering af rockwool- ståltrapez.

Hilsen søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har pladerne en antikondens bagside ?
Hvis ikke kan det måske rettes lidt op ved at tilføje den en behandling af dette.

Personligt ville aldrig isolere op til et ståltag, og da slet ikke hvis ikke der er undertag.

Jeg ville selv have pillet de plader af, udlagt krydsfiner og herefter tagpap, hvis det var min bygning.
Skrevet af Koludabyg på 17 jan 2010 21:17
Har pladerne en antikondens bagside ?
Hvis ikke kan det måske rettes lidt op ved at tilføje den en behandling af dette.

Personligt ville aldrig isolere op til et ståltag, og da slet ikke hvis ikke der er undertag.

Jeg ville selv have pillet de plader af, udlagt krydsfiner og herefter tagpap, hvis det var min bygning.


          Nemlig lige mine ord :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis