Varmt tøj

Hej

Hvad er det varmeste undertøj man kan få? Er det thermotøj ( arbejdstøj) , skiundertøj, eller noget helt andet?
Bare fordi mit stofskifte er for lavt og jeg frysser hele tiden og bliver fuldstændig stiv udenfor bare efter 20 min.
Jeg har også sådan en "sømandstrøje" af acryl fra Aldi, men synes ikke det giver ret meget.

Mvh Adam
Hej Hvad er det varmeste undertøj man kan få? Er... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er alle hans indlæg for det meste behjælpelige, så det ærger mig at de bliver ødelagt af reklame.. ærlig og reel hjælp er 100 gange mere god reklame.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ja ja, når I er færdige med at lege med diverse plastikprodukter, så når I jo nok tilbage til naturprodukterne igen.

en sikker vinder er angora (og silke).

http://www.woolpower.se/en/files/varmikyla_dk.pdf
Du glemte da lige bomuld...
Jeg vil anbefale langt undertøj fra "Thermo Original" til den inderste beklædning. Kan blandt andet købes her:

http://www.shop.inf-wear.dk/default.php?cPath=22_53

Jeg ved jeg er mærkelig. Men når det er rigtigt koldt (idag arbejdede jeg i T-shirt, det var jo 4 plus grader) så finder jeg thermo kedeldragten frem. jeg købte den i aldi for mindst 6 år siden for omkring 400kr tror jeg. Den er bare genial.

Jacob
Andre ting du også skal tænke på er følgende:

1. Brug en varm hue, da der er et stort varmetab fra hovedet.
2. Sørg for varme fødder - brug evt. 2 strømper
3. Hav et vindtæt og isolerende ydrelag
4. Fugt/sved fra kroppen skal kunne fordampe gennem tøjet, ellers bliver du underafkølet
5. Undgå kuldebro mellem bukser og overdel - her er kedeldragten sikkert god

En dunjakke skulle også være god, har dog ikke selv prøvet en.

Håber det gav lidt gode idéer.
To par sokker , hjælper ikke hvis fødderne så klemmes i skoene. Det er ret væsentlig at sko eller støvler er et nummer for store, og der er plads til luft omkring foden i støvlen. Jeg ved af egen erfaring, jeg bruger ikke sokker eller strømper hele sommeren, og om vinteren er det kun når jeg skal ud at kører langt på MC at jeg har et par tynde creepe knæstrømper på.
Jeg har endda et dårligt blodomløb men fryser ikke på fødderne når jeg kører som jeg har skrevet med tynde strømper i Mc støvlerne.
Korrekt om man har 10 par strømper på, så ville man stadig fryse om fødderne, hvis ikke kan kan rører dem lidt.

Bruger man flere strømper så skal man huske at skoene helst skal være et nummer for store, for ellers fortryder man hurtigt det ekstra par...

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis