Varmt tøj

Hej

Hvad er det varmeste undertøj man kan få? Er det thermotøj ( arbejdstøj) , skiundertøj, eller noget helt andet?
Bare fordi mit stofskifte er for lavt og jeg frysser hele tiden og bliver fuldstændig stiv udenfor bare efter 20 min.
Jeg har også sådan en "sømandstrøje" af acryl fra Aldi, men synes ikke det giver ret meget.

Mvh Adam
Hej Hvad er det varmeste undertøj man kan få? Er... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den ultimative varme påklædning er: Inders bomuld, imellem uld og yderst vindtæt..
Er uld for dyr så prøv kamelsuldsundertøj. det kradser ikke..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg prøver at finde det man kalder "merinould" (undertøj), men kan bare ikke finde det. Jeg var i Føtex, Metro, Sportsmaster Fields, Fisketorvet. De har det ikke og de unge ekspedienter ved slet ikke hvad det er.
Dem jeg kender i Norge siger at det er det varmeste og bedste undertøj og det kradser hellere ikke. De har et mærke som hedder Janus i Norge, men findes kun til små børn i DK - på nettet.
Ellers var der masser af det i Metro. Både bomuld og noget de kalder for nyuld.

Mvh Adam
her er der da lidt at vælge mellem.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mange tak:-)
Dyre sager, men hvis det er det eneste der virker og vil holde i mange år, så må jeg kigge på det.

Mvh Adam
Merino, hold da op det er i den dyre ende og skal du absålut have det fineste uld der findes, skal du have fat i Kasmir uld. Det er så dyrt at jeg aldrig har skullet fremstille beklædning af det, i min tid som Skrædder.
Annonce

Nææ... det skal bare være en almindelig Islænder:-)

Jeg er også begyndt at lære at strikke lidt. Livet vil ikke være så enkelt uden Youtube. Hverken strikke, eller bygge cnc maskiner :-)

Der er godt nok en lang vej herfra til en Islænder, men man skal starte et sted.
Det er bare træning. Skal have mere styr på de der, ret og vrang ting.

Koludabyg - jeg var i Metro idag. De har masser af undertøj i bomuld.

Køb dig en brugt strikke maskine, de er ikke så dyre og så kan det virkelig blive til noget.
Skrevet af DLG på 03 feb 2010 23:55

Koludabyg - jeg var i Metro idag. De har masser af undertøj i bomuld.

Jamen, så kan det være jeg skal en tur i metro, for kulden fortsætter åbenbart et stykke tid endnu, og har liget en opgave af forsikringsselskabet med at forstærke bjælkelag pga rådskader i under et hus, som skal udføres gennem krybekælderen så bliver sikkert en kolde fornemmelse.

Koludabyg, jeg ved godt at det er ude af kontekst men det er akavet med dine link. Jeg ser det som klodset reklame for sin egen hjemmeside og har den der "åhh pis" hver gang jeg havner på din hjemmeside.
Du har linket i bunden af din signatur og min og andres naturlige nysgerrighed skal nok få os til at klikke ind og se hvad du er for en...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Andy.
Hvis du er så nysgærrig/ videnbegærlig lære du også meget, jeg håber dog at du kan styre det lidt for ellers kan du hurtigt ende i noget værre puha
Jeg syntes også vores ven Koluda overdriver lidt meget, så vidt jeg har forstået på JørgenE, kan han til nøds akseptere et link til egen ikke kommercielle hjemmeside.
Så Koluda du er ude på et skråplan !!!
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis