Jonsered vs. Texas

Jeg vil købe en frontklipper + tilbehør til min nye have. Har fundet 2 modeller på nettet.
Jonsered FR 2213MA og en Texas FK 155-105 2WD
Hvilken er bedst eller er det hip som hap?


M.v.h  Mads / Maskinarbejder

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er jo begge hæderkronede firmaer med maskiner der for det meste holder længere end ejeren, så se hellere på hvad de koster i reservedele og service.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 16 jan 2010 23:29
De er jo begge hæderkronede firmaer med maskiner der for det meste holder længere end ejeren, så se hellere på hvad de koster i reservedele og service.

V.h.  Håndværkeren


Når der er tale om maskiner i den prisklasse, så skal de kører imange år, så service og reservedels priser er da noget der skal tages med i vurderingen

Texasen har hydrostatiskfremdrift, og det tager en del heste
Jonsered har en form for automatgear. Jeg kender det ikke men jeg tror ikke at det tager lige så meget effekt som hydrostatisk
Så i den sidste ende har de nok, ca lige meget effekt til fremdrift og klipper.

Tag ud til forhandlerne og se og prøv dem
Hør forhandleren om han har hørt godt skidt om det andet mærke, og hvorfor at du skal vælge hans mærke


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har tænkt mig at købe maskinen hos Sønderborg Skov og Park. De forhandler nemlig begge mærker.
Men af en eller anden grund står der næsten kun frontklipper fra Jonsered i butikken.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Helt sikkert et par fine maskiner, som du skal se i virkeligheden for at bestemme dig.
Har du overvejet andre fabrikater?
Jeg har selv en stiga park, knækstyret den er jeg helt utrolig glad for, det er en fornøjelse hvergang der skal slås græs.
Jeg kender ikke butikken som jeg linker til.
http://www.98951216.dk/NET-BUTIK/Have+park+maskiner/Havetraktorer+og+ridere/Stiga+frontklipper/Stiga+Park+Compact+16.html

eller som 4 wd
http://www.98951216.dk/NET-BUTIK/Have+park+maskiner/Havetraktorer+og+ridere/Stiga+frontklipper/Stiga+park+compact+16+4WD.html


mvh jens
Annonce
Så fik jeg en snak med forhandleren der mente at komforten og kvaliteten generelt er lidt bedre på Jonsered end på Texas. (mon hans avance er bedre på Jonsered end Texas?)
Til Jens. Jo jeg har også været inde og se på div. frontklipper fra Stiga og Husqvarna og maskinerne ser ret ens ud allesammen. Dog har Husqvarna klipperen en "Kopholder".
1-0 til den.  
Lige nu er jeg dog lidt forelsket i den der hedder Jonsered FR 2216 MA 4x4 til 38.995,-
(så lillemor må lige vente med at få hendes egen mc)

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Nyt spørgsmål : Er det nødvendigt med 4x4 når jeg vil bruge vertikalskærer, mosrive,trailer og sneskraber på en ellers rimelig flad grund?
(jeg elsker at bruge disse smilies)

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

ja hvis du vil kunne køre problemfrit med de ting du nævner vil jeg anbefale 4x4 det kan godt lade sig gøre uden. men er bedre med.
Hej Mads47dk.
Har du da en motorcykkel eller er det bare en Japser

MZ til Folket
Husqvarna og Johnsred er vist ret så ens.

Prøv evt en anden forhandler, for at få lidt andre indput, det er trods alt en invistering som du gerne skulle have glæde af i mange år.
Jeg købte min Stiga her, den var dog brugt,  knap et år gammel, de har et stort udvalg, og sender gerne.

http://www.midtdjurstraktorlager.dk/forside
Min Stiga har da også kopholder, fungere dog best til pils

Jeg ville da klart foretrække noget med 4WD hvis den skal bruges til snerydning mv.

mvh jens
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis