revne i gasbeonen indvendig i min garage

Hejsa skal have lavet ovenstående revne som er ca. 1 mm bred i indervæggen i min garage. Er det ok at kradse det ud og fylde med raparationsbeton fra Maxit 2mm ? hilsen tellme
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug du hellere en mørtel, men ellers er fremgangmåden helt fin.

V.h.  Håndværkeren
Det kommer lidt an på hvordan revnen er op stået, men jeg ville købe til gasbetonsøm, banke dem i et par stede og så spartle revnen.. evt. med lim til gasbeton eller fliseklæber.. så burde det holde fremover..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg har en reparationsmørtel fra Maxit (2 mm) kornet. Skal blot blandes med vand. Vil denne type mørtel være anvendelig?
Troende egentlig jeg skulle benytte beton når nu der er tale om en betonvæg. Tror jeg ser bort fra løsningen med søm og spartel da jeg gerne vil have revnen kradtet helt ud så jeg er sikker på ikke at lukke revnen inde.
En gasbeton væg er noget helt andet end en beton væg, gasbetonnen kan arbejde mere, derfor foreslår jeg mørtel. Og den du har er sikkert udmærket.
ok tak for forklaringen Håndværker :-) jeg vil benytte mørtlen så..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hmm har læst diverse steder om gasbeton nu og nogle nævner bølgesøm og lim samt spartling så nu er jeg godt forvirret. Så er der nogen som har et bud på hvad der er bedst til at fylde en revne i en invendig gasbetonvæg. Er det mørtel, gips, lim, bølgesøm eller HVAD ER DET.

hilsen
tellme
Skrevet af tellme på 10 jan 2010 17:27
hmm har læst diverse steder om gasbeton nu og nogle nævner bølgesøm og lim samt spartling så nu er jeg godt forvirret. Så er der nogen som har et bud på hvad der er bedst til at fylde en revne i en invendig gasbetonvæg. Er det mørtel, gips, lim, bølgesøm eller HVAD ER DET.

hilsen
tellme
Ja forviret kan man lynhurtigt blive her på LDS, for ofte sker det at nogle komme med skøre påfund og lange forklaringer hvorfor nu lige deres ide er den bedste.
Tro mig Tellme, hold dig til mit råd og drop så alt det andet.

V.h.  Håndværkeren

Mørtel til gasbeton, ville jeg nu ikke vælge, jeg ville bruge nogle bølgesøm til at sikre revnen, og så bruge noget lim til gasbeton, det er garanteret mere flexibelt end mørtel, det er jo et specialprodukt, nettop til gasbeton...

Men det store spørgsmål er vel egentlig, hvorfor der er kommet en revne, hvis der er en sætning igang, er alle forsøg på at reparere nytteløse-
Bølgesøm bruger du hvis muren er ved at skride fra hinanden og derpå lim for at holde det sammen. Men i så tilfælde skal du kunne trykke stenene sammen igen ellers har bølgesøm ingen beretigelse. Jeg tror det er en sætnings revne manden mur har, og her er mørtel bedre, da det kan arbejde med. Skulle det ske at der forsat bliver sætninger samme sted, er det noget nemmere at kradse den gamle mørtel ud og reparere med mørtel igen.
Og det var så en af de lange forklaringer !

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværkeren,

Tak for din lange men præcise forklaring :-) Tænker jeg måske også bare kunne kombinere bølgesøm og mørtel. Har indtryk af, at revnen har eksisteret i årevis. Det er en tynd revne på ca. 1mm som snor sig vertikalt ned på væggen. Måske kan jeg ikke engang få banket et bølgesøm ind i den smalle revne!!!!!
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også