KitchenAid som hopper

Hej her i forumet
Jeg er ny her, så håber at jeg er landet det rigtige sted
Jeg har langt om længe købt mig en ønsket KitchenAid, og har nu brugt den 3 gange.
Mit spørgsmål er, om det kan være rigtigt at selve motor delen skal "hoppe når dejen er ved at forme sig? Det er som om at motoren mister lidt kræften, som så kommer igen.
Jeg køre kun på program 2 som beskrevet i manualen, og bruger ikke mere mel end beskrevet - har lige lavet en dej af 500 gr. mel men der var den også gal

Er der andre der ude som har oplevet det samme, eller nogen der ved om det er "normalt" at den opføre sig sådan??

Måske skal motoren bare lidt igang - den er jo helt ny???

Jeltons

:O) Jette

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, har du prøvet at give den noget mere at leve af, altså flere omdrejninger. For den er da overbelastet . Det er meget godt med en Brugsforviring, men noget må du også selv finde ud af, det er ikke altid helt sandt det der står i salgsanoncerne, ved du vel nok.

V.h.  Håndværkeren
NOPE hr. håndværker , jeg har bare aldrig ejet såen fin en maskine før, og ville ikke gøre noget forkert, så garantien ikke ville dække.


:O) Jette

OK Jette.
Men du kan sådan set ikke gøre noget forkert, medmindre du i arigskab kyler den efter den udkårende, der dukker sig og maskinen rammer istedet væggen. Eller som jeg virkelig har oplevet hos et damemeneske der havde rengørings kuller, hun satte den ind i opvaskemaskinen.
Så længe du ikke yder vold mod maskinen vil garantien dække Og netop din model skulle kunne klare 2 Kg. rugbrøds dej uden problemer, husker du at færdig ælte på køkkenbordet ?

V.h.  Håndværkeren
Når du løfter motordelen op er der en lille skrue med lige kærv den justere højden af dejkrogen skrug ligt på den til at motor delen falder på plads du kan høre at det siger et klik så er den låst. Den må ikke komme for langt ned så skraper redskaberne på i bunden af skålen.

Hilsen Lars Krogh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis