hvilken tykkel rionet til gulv

hejsa

skal til at lave gulv varme i mit bryggers
og kan så se man kan få 4 og 6 og 8 mm rionet  / ameringsnet
men hva tykkelse bruger i til gulv / gulvvarme
sjusk
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lagt 6mm i mine gulve og i 2 lag med mellemrum(pex slanger) ved klinke gulve for at undgå revner.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
der findes en udlignings klemme til det sammen og nettene skal bindes sammen med tykt ståltråd eller svejses så der er en elektrisk forbindelse

hilsen anders
skal rionet have en bestemt godkendelse ??kan se der findes ds godkendte og så også tyske som ikke er ds godkendt
er der krav for det ??
og dem de har i hjem og fix mm er de mon godkendte
sjusk
Få en elektriker til at lave din jord (lav evt. forarbejdet selv iht aftale med ham). Strøm er ikke til at spøge med.

Rionet er ikke nødvendigt ved mindre gulve så tykkelsen er ligegyldigt, det bruges kun til at fæstne gulvvarmeslangerne - husk nu at få løftet det op fra isoleringen så det støbes rundt om det.

Isolering min 300 mm, og Radon sikring læs her:

http://www.styrolit.dk/p59.asp
Hej jgk!
hvis ikke rionet er nødvendigt hvorfor skal det så ligge oppe i betonen?
jeg vil mene at rionettet sagtens kan ligge direkte på isoleringen.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hvis du lægger den på isoleringen, holder den ikke sammen på betonen, og så kan du få svindrevner

Med minimum 6mm rionet er betondækket også godkendt radonsikring.
Og hvis du vil lave den løsning med 2 lag rionet, så er det kun det ene der skal være 6mm.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja det er jeg bekendt med. men jgk skriver at rionettet KUN er til at holde slangerne fast med hvorfor skal det så op i isoleringen?
personligt tror jeg ikke på den med at det skulle afhjælpe svindrevner! men det er en anden sag.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 05 jan 2010 13:54
Ja det er jeg bekendt med. men jgk skriver at rionettet KUN er til at holde slangerne fast med hvorfor skal det så op i isoleringen?
personligt tror jeg ikke på den med at det skulle afhjælpe svindrevner! men det er en anden sag.

Morten
Hej Morten.

Dine varmeslanger skal hæves op fra isoleringen og omstøbes med beton derfor anvender man de såkaldte "elefantfødder" hvor net og slanger hæves.

Udover at det er et lovkrav er det sund fornuft pga mindre energiforbrug, jo højere oppe jo mindre varme skal der anvendes og jo før slår thermostaten fra.

Det er kun ved større flader at der anvendes rionet for styrke, alle disse informationer er frit tilgængelige på nettet.



Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis