At støbe i frost...?

Hejsa.

Jeg skulle gerne til at støbe en del gulv i morgen, som del af en renovering i eksistrende huns. Men vejret ser jo ikke ligefrem ud til at blive forårs grader.

Jeg har modtaget støbemix, og cement + en tvangsblander, så plan var selv at blande betonen.Men kan det lade sig gøre når det fryser??? Jeg har surfet lidt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget på emnet. Jeg kan se noget om at man bruger sprit, men er det kun ved støbning udenfor i frost??

Håber der er nogen som har svaret - tak.

Med venlig hilsen

Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal bruge accelerator eller rapid cement for at de hærder i dette vejr. så mit råd er at vente til frosten forsvinder.
Hej og godt nytår.

Jeg vil ikke anbefale at du støber i så hård en frost. Du vil få problemer med vandet og hvis det tørre støbemix er frosset til klumper, så så får du en del huller i betonen.

Du kan støbe med færdigbeton, det vil jeg anbefale at du bruger, hvis de kører ud i denne kolde tid.

PE

Helt enig, det er en dårlig ide at støbe i frost.

Gjorde det selv for et par år siden, og det er eneste betongulv jeg har der går i stykker i overfladen ved alm. færden over gulvet, det smudrer simpelthen op, sikkert fordi vand og cementen ikke rigtigt har kunne binde på stenene som måske har været dækket af overflade is pga. den lave temperatur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis